RME wil nie mee

Th4Monk

Nieuwkomer
Yoo peeps!

K heb me zopas n nieuwe interface aangeschaft. Een RME hdsp9632. Nu heb k n klein probleemp..
Als ik met koptelefoon mn trax wil maken hoor ik alleen geluid aan mn linkerkant. (K weet dat t niet de manier van doen is lol, maar snachts kan ik mijn boxen niet laten knallen, want dan slaapt hier iedereen:gaap: :frons:, dus komen de headphones wel eens goed van pas )

Mijn koptelefoon werkt perfect als ik :dj: , dus daaraan ligt t niet.K heb al vanalles geprobeerd in de dsp mixer en de settings zoals ook de pannings, maar zonder enig resultaat. Als t maar niet de out is, want dat wordt weer ongeduldig wachten dan op n nieuwe. Weet iemand raad hiermee?

greets

Zit er een speciale headphone out op die kaart dan? Of is het gewoon een stereo R en Stereo L out, dan is het logisch wanneer je hem in 1 van de 2 stopt dat je alleen aan de kant geluid hoort..

Wat ook misschien kan helpen is kijken of je de plug wel goed genoeg erin gedrukt hebt. Sommige Jacks moet je net even extra hard aandrukken voor de laatste 'klik'.
Is me ook al overkomen dat ik hierdoor maar aan een kant geluid hoorde namelijk.

@Lazy eyes: de kaart heeft n aparte uitgang voor de phones.

@Alan: nope hij zat er al stevig in.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Mail anders ff naar RME support. Die gasten weten het vast wel.

Synthax

Synthax

Ik heb hele goede ervaringen met Synthax (de support van RME). Bel ze gerust, ze nemen je klachten heel serieus.
Doe Cris de groeten van me.

Is het overigens niet een setting in je TotalMix? Check even of je daar een stereosignaal hebt. Zoniet dan ligt het mogelijk daaraan.

Succes!

Echt ne dikke merci allemaal voor jullie hulp. Nu ben k toch weer n stapje dichter bij de oplossing! Nog niet helamaal, maar k weet nu toch waaraan t zeker niet ligt.

En OJS, k heb Cris de groeten gedaan lol

Cyall :doei:

Origineel geplaatst door Th4Monk
Echt ne dikke merci allemaal voor jullie hulp. Nu ben k toch weer n stapje dichter bij de oplossing! Nog niet helamaal, maar k weet nu toch waaraan t zeker niet ligt.

En OJS, k heb Cris de groeten gedaan lol

Cyall :doei:

Als je ons dan ook nog even op de hoogte brengt van wat het probleem met bijbehorende oplossing nu was/is, dan heeft deze thread ook nog een nuttig einde :eureka:

Dat zal ik zeker doen Alan. Maar voor t moment ben ik er nog niet helemaal uit.
De stereo outs werken wel als behoren, dus aan de kaart ligt t waarschijnlijk toch niet. K ga dinsdag naar Keymusic waar k de card gekocht heb en test m daar dan om te zien of t aan de phonesout-kabel of ergens aan mn settings ligt. Van n goede service gesproken. lol

later

Probleem opgelost!! Het lag dus toch gewoon aan de out-kabel voor de phones(n productiefoutje dus). Een andere "kop" op gesoldeerd en nu heb k eindelijk langs beide kanten geluid. Nogmaals bedankt allemaal!!!

Einde:)

Greetz:mega:

Back