Tremor (Producer)

Tremor

Master Chief
Hi allemaal,

Als nieuw lid op het forum ff een kort verhaal. Al sinds mijn 9e jaar ben ik bezig met alles waar knopjes op zitten en geluid uit komt. Van de back in de days studiowerk met Oberheims, Moogs en Fostex Sporenmixers tot FL en Ableton Live. Helaas moest ik een paar jaar terug in verband met het starten van een eigen zaak (www.spokes.nl) mijn favoriete hobby aan te kant leggen. Alles verkocht!

Maar goed, niet getreurd, ik kan het niet achter me laten. Eens producer, altijd producer volgens mij. Altijd muziek ontleden en analyseren waarom geluiden geplaatst worden en wat ze toevoegen aan de boodschap verborgen in de muziek.

Om zelf weer aan de slag te gaan en in ieder geval weer wat platen te maken heb ik een ROLAND MC909 gekocht.
Naar mijn idee een vrij compleet werkstation. Vroeger zelf de 303 en de Quasimidi 309 in mijn setup gehad. Het blijkt een logische keuze want de MC909 voelt aan als bekend gebied. Net als een stad waar je 15 jaar geleden geweest bent, veel veranderd maar nog wel bekend.

Seeyin you arround!

Tremor®

Welkom :biertje:

"verborgen boodschap in de muziek" ?? Klinkt als iemand uit de underground... Want in die commerciele crap van tegenwoordig hoef je geen boodschap (behalve 'snel geld vangen') te verwachten.
Mensen die luisteren naar 'meer' zijn hier zeker op hun plekkie 8)

Cheers
:doei:

Mooi ! Welkom!:mega:

oef een mc-909! fraai fraai fraai! (die quasimidi 309 was anders ook niet verkeerd!) Ik zit nog je vorige fase ;) met een 307 en een 303 ;) Welkom iig.

enne, vette fietsen! :biertje:

Hee welkom. Wat vond je destijds van de 309? Ik heb m al jaren maar gebruik m bijna uitsluitend voor wat gepruts in mijn vrije tijd. voor live werk vind ik m gezien het jumpy edit gebeuren niet zo geschikt namelijk. Het stampt allemaal wel lekker (zeker met de uitbreidingen erbij :-) ).

309

309

Hahahah, die 309 was een botte zaag waarmee je enkel een poging kon doen een massief stalen buis van 15 cm doorsnede door proberen te zagen. Heerlijk ongenuanceerd zweten en zagen terwijl er niets uitkwam. Kan ook lekker zijn zeker als je ermee om weet te gaan :)

De 309 heeft voor jaren plezier gezorgd, puur en alleen omdat hij de 'regels' brak van de mooie syntheses.

Spitten met een botte schep op een plaat beton! Heb hem weg gedaan i.v.m. de zaak. Eerlijk gezegd heb ik er best spijt van maar goed, dat heb je waarschijnlijk met alles dat je jaren lief gehad hebt en verkoopt.

De 909 begint een van mijn beste vrienden te worden. De eerste weken is het weer leren kennen maar nu beginnen de patterns eruit te rollen als warme broodjes bij de bakker. Zal binnen kort even een pattern online zetten. Ik heb lang op de wip gezeten om weer te gaan werken met software. Ik wilde echter een 'hands on' machine waar ik een eind mee zou komen. Wil je er iets vets mee maken moet je wel buiten de standaard geluiden om werken maar dat zit al goed.

Maar goed, ieders dillema;

MC909, XBOX 360 Halo, MC909, XBOX360 HALO, MC909, XBOX 360 COD4, MC909, Vriendin, MC909, XBOX360 en ohw ja, vriendin :) Dat ze maar opschieten met dat klonen dan kan ik mijn aandacht wellicht beter verdelen.

G'zzzzzzzzzzzzz

Back