V Synth Tweak Book iemand...?

grandaddy

Modulator
Is er hier iemand die het Roland V Synth Tweak Book (versie 2) heeft?

Ik heb het een tijdje geleden als gratis download gezien, waarschijnlijk zelfs op de Roland US site, maar nu zie ik het overal enkel nog als $ 19 download aangeboden worden...

Ik heb voor een paar weekjes een V Synth te leen (kan er zelf helaas geen betalen), en had het boek er graag even bij gehad om zelf de bijzondere mogelijkheden wat sneller te leren kennen.

Zijn er hier mensen die het boek hebben en kunnen zeggen of het echt nuttig is? En ook nog weten waar ze het gratis gedownload hebben?

Thanks!

Dank je Quifster,

Helaas is het niet waar ik op doelde. Deel 1 is nog wel handig, deel 2 is een soort veredelde reclamefolder.

Het Tweakbook wat ik bedoel is geschreven door Artemiy Pavlov:
http://sinevibes.com/publications/v-synth-tb

Hij schrijft veel op de V Synth forum, en heeft ook voor de Fantom X zo'n boek geschreven. Dat was eerst ook gratis te downloaden, en nu ook alleen nog tegen betaling...

Ik moet helaas zeggen dat ik het Tweakbook het geld zeker niet waard vind!

(Edit)Ik heb het Tweakbook een paar maanden geleden gekocht voor 17,24.(/Edit)

Het boek(je) wat dus een pdf bestand is bevat 33 bladzijden waarvan zeker 7 bladzijden (titelpagina, inhoudsopgave bedankjes, lege notitieblaadjes, of onzin die ook in de manual zit) nutteloos zijn. Daarnaast zijn sommige bladzijden maar half beschreven voordat een nieuwe hoofdstuk begint.

Ik heb synthesizerboeken van 200 รก 300 bladzijden waar ik veel en veel meer aan heb gehad. (Ook met Cd met geluiden om synthgeluiden zelf te leren bouwen)Die kosten tussen de 28 en 33 euro bij American Bookcenter in A'dam. Veel meer waarde voor je geld dus en je hebt dan een echte boek in je handen.

De Tweakbook beschrijft bepaalde synthesizertechnieken van de V-Synth maar als je basisinformatie heb uit andere synthboeken of andere bronnen kun je de V-Synth makkelijk begrijpen zonder Tweakbook. Hiernaast zijn de links op de V-Synth.com site ongeveer net zo goed als de Tweakbook plus ze zijn gratis.

Ik ga je de Tweakbook niet geven/ laten downloaden. Dat zou niet eerlijk zijn voor Artemio. Ook al vind ik het niet waard is het een van zijn manieren om zijn kosten te verdienen. Wel raad ik je aan om een ander boek te kopen zoals deze:

http://www.amazon.com/Power-Tools-Synthesizer-Programming-Reference/dp/0879307730

Laatst gewijzigd:
O.k., bedankt voor je reactie.

Dan weet ik nu in ieder geval dat het verspilde Euro's zijn wanneer ik (voor die paar weken dat ik een V Synth kan gebruiken) die PDF zelf ook nog eens zou kopen.

Ik vond het al merkwaardig dat -ie op z'n site alleen rept over het aantal hoofdstukken etc. niet over het aantal pagina's, en bijv. ook geen voorbeeld van een hoofdstuk laat zien.

Ik begrijp ook wel dat je het zelf gekochte pdf niet wilt doorsturen, al zou ik daar bij dit soort zakkenklopperij zelf anders in staan. En daarbij meegenomen dat het bestand eerder zelfs gratis te downloaden was...

Het ging me trouwens om de specifieke V Synth info, de basiskennis over hoe een synth in elkaar zit heb ik wel inmiddels.

Anyway, er staat vast wel iets nuttig in. Misschien toch iemand anders die toch een gratis downloadlink heeft en het bestand zelf heeft gedownload...?

:biertje:

Ik heb net het linkje van Quifster gekeken. Die gratis V-Synthbook (die ik al een keer had doorgebladerd) is zelfs veel uitgebreider en beter dan de Tweakbook. Kijk hiernaast naar de 'Online Seminars' op V-Synth.com.

Ik ben nu de Tweakbook weer aan het doornemen. Ongeveer 3/4 van de informatie zijn gewoon basale synth concepten (zoals: wat is het verschil tussen 6/12/24db cutoff slopes? wat is ring modulatie? wat is FM?) wat in elk willekeurig synthbook staat. Echt niet kopen dus want je hebt er eigenlijk gewoon niks aan als je al weet hoe een synth werkt! Jammer hoor.

Origineel geplaatst door grandaddy
En daarbij meegenomen dat het bestand eerder zelfs gratis te downloaden was...
Dat is het nooit geweest. De gratis versie was een "teaser" met extracts van het volledige ding, dat ik niet slecht zou noemen maar een knaller is het evenmin.

Ik raad toch ook aan om het V-Synth Book van Roland zelf te nemen. Da's wel geschreven voor OS 1.5 (en ik veronderstel dat je wel OS 2.0 zal hebben) maar er is nog veel bruikbaar om te onderzoeken.

Origineel geplaatst door Terra Pee
Ik heb net het linkje van Quifster gekeken. Die gratis V-Synthbook (die ik al een keer had doorgebladerd) is zelfs veel uitgebreider en beter dan de Tweakbook. Kijk hiernaast naar de 'Online Seminars' op V-Synth.com.

Ik ben nu de Tweakbook weer aan het doornemen. Ongeveer 3/4 van de informatie zijn gewoon basale synth concepten (zoals: wat is het verschil tussen 6/12/24db cutoff slopes? wat is ring modulatie? wat is FM?) wat in elk willekeurig synthbook staat. Echt niet kopen dus want je hebt er eigenlijk gewoon niks aan als je al weet hoe een synth werkt! Jammer hoor.

Thanks,

Ik koop'm zeker niet nu... 8) Ik heb het gratis V Synth boek ook gedownload vanmiddag en ga dat eens goed lezen, net als de seminars op de v-synth.com

:okdan:

Origineel geplaatst door hermax
Dat is het nooit geweest. De gratis versie was een "teaser" met extracts van het volledige ding, dat ik niet slecht zou noemen maar een knaller is het evenmin.

Ik raad toch ook aan om het V-Synth Book van Roland zelf te nemen. Da's wel geschreven voor OS 1.5 (en ik veronderstel dat je wel OS 2.0 zal hebben) maar er is nog veel bruikbaar om te onderzoeken.

Ah, dat is natuurlijk mogelijk, maar ik weet wel zeker dat de Fantom versie van dezelfde auteur wel helemaal gratis te downloaden was en nu (ook) niet meer.

Deze draait inderdaad op 2.0 maar ik ga het v-synth book toch lezen.

Bedankt, ik kan waarschijnlijk wel even vooruit zo...

Back