Verschillende MIDI lijnen.

Arnevr

Ingeburgerd
Als je een Midi bestand wilt importeren in Cubase die je hebt gedownload van een bepaalde site, heb je vaak dat gewoon alle lijnen (Guitar, Keys, Drums) apart staan. Nu heb ik ook welleens dat je maar 1 lijn krijgt te zien. Terwijl wanneer je het midi bestand afpeelt er gewoon meerdere instrumenten zijn te horen.

Hoe komt dit? En wat kan je er aan doen

er is midi 1 en midi 0 , een van bijde geeft alle info op een midikanaal , de ander gebruikt ze allemaal , het is te convecteren , naar mekaar toe.

even opletten wat voor file het is , een 1 of een nul

Origineel geplaatst door Arnevr
Hoe moet ik dat dan convecteren?

hier heb je een converter http://midtomid.com/

er moeten ook freeware converters zijn , moet je even zoeken op de web

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet echt snap wat je bedoeld. Hoe moet ik dat dan convecteren?

Hier kan je een utility downloaden om een midibestand van 0 naar 1 om te zetten (of andersom). Uiteraard zijn er nog meer gelijkaardige tools maar hiermee kan het alvast gratis.

een SMF 0 formaat bevat alle midikanalen in 1 track
een SMF 1 formaat bevat 1 track voor elk midikanaal

In jouw situatie volstaat het dus om het bestand van 0 naar 1 om te zetten m.b.v. MIDI10.

in cubase de part aanklikken en dissolve part selecteren, dan pakt die elk kanaal uit op een eigen spoor.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet echt snap wat je bedoeld. Hoe moet ik dat dan convecteren?

Convecteren snap ik ook niet, wat is dat eigenlijk??

Back