Toetsenist gezocht voor Exivious

Tymon

Nieuwkomer
Hallo beste forumers,

Wij van Exivious zijn opzoek naar een nieuwe toetsenist!

Wat we zoeken is iemand met:
-hoge technische skills
-ervaring in improvisatie gerichte muziek (jazz/fusion)
-affiniteit met zowel metal als fusion maar ook met zoveel mogelijk andere stijlen
-uitstekende kennis van klank synthese
-goede apparatuur
-en natuurlijk: 100% inzet

Wij zijn Exivious, onze stijl is een mix van metal tot fusion en alles daar tussen. We zoeken een toetsenist die echt wat kan toevoegen aan onze sound. Denk bijvoorbeeld aan synth sounds zoals Ozric Tentacles die gebruikt, scheurende analoge synths, vette pads, dromerige klanken.

Zowel begeleiding (akkoorden, loopjes enz) als solowerk komen ruim aan bod. De muziek wordt in principe geschreven door mij, maar eigen inbreng is altijd welkom!!

Voor de duidelijkheid: we zoeken geen typische progmetal toetsenist. Denk veel meer in de richting van Ozric Tentacles. Sounds die echt wat toevoegen en karakter hebben, geen cheesy Casio geluiden.

In mei beginnen we met te opnames van onze debuut CD. De rest van de band bestaat uit Stef Broks (Textures) op drums, Michel Nienhuis (Sengaia) op gitaar, Robin Zielhorst op fretloze bas en mij op gitaar en synth gitaar.

We repeteren wekelijks in Rotterdam (Waterfront).

Voor meer informatie: www.exivious.net
De samples op de site zijn wel redelijk gedateerd, mocht je echt geïnteresseerd zijn dan kunnen we altijd nieuw demo materiaal toesturen.

Email: tymon@exivious.net

Alvast bedankt!
Tymon -exivious-

ps. Mocht je zelf niet geïnteresseerd zijn maar heb je wel suggesties voor goede toetsenisten, laat dat dan ook weten!!! Thnx :)

net de demo gehoord,
da's nogal eens een uitdaging.
wie durft?:kimono:

Ik heb ook net de demo's gehoord. Ik ga me niet aanmelden om mee te spelen (ik kom ietsje te kort - kuch- denk ik), maar ik ben zeker geinteresseerd in de CD wanneer die af is! :halleluja

Ik hoor alleen geen Ozric Tentacles terug in de muziek, daarvoor is het toch te veel prog metal. Hoor ik daar Frederik Thordendal langskomen als invloed? In de 2001-demo's hoor ik blij verrast invloeden van Cynic. Ik ben heel benieuwd hoe dit uitpakt.

:z

zappa ?

Thnx so far! De Ozric invloeden zijn op het nieuwe materiaal wel wat duidelijker te horen, maar ze zijn nog lang niet zo goed te horen als ik zou willen, vandaar dat we opzoek zijn naar een toetsenist die goed thuis is op dat gebied :)

En inderdaad, o.a. Cynic en Fredrik zijn grote invloeden. Maar ook Allan Holdsworth, Bjork, Tribal Tech and the list goes on.............

Goddelijke muziek (kijkt ook even naar rechts, waar de handtekeningen van Textures hangen :P ). Laat ons inderdaad weten wanneer de CD af is :)
Jammer dat ik niet rond Rotterdam woon, nog niet bekend genoeg ben met deze muziek, en al genoeg dingen hier heb.

Succes met de zoektocht naar een toetsenist:okdan:

Thnx ruubje!

Hebben jullie wellicht nog tips voor goede toetsenisten who fit the profile? Mag ook best bekend zijn uit een andere band...

Back