cool edit pro

martin h

Stamgast
als ik in cool edit pro wil opnemen van een cd nummer,gebeurt er niets
ik bedoel dus dat als ik op record druk het scherm leeg blijft
afspelen van een nummer lukt wel
heb al bij windows instellingen gekeken of alles stond aangevinkt,dat was zo
ik heb een in het systeem ingebouwde gel krt van realtek hd audio
ligt het daar misch aan?
heel frustrerend allemaal

gr v mh

ik heb in audition 1.5 gewerkt, maar cooledit moet dit ook hebben:

je kunt cds gewoon importeren, dus dan gaat er geen kwaliteit verloren.

moetje ergens bij options/file ofzo kijken en dan zoeken naar IMPORT CD...

een bug was welvaak dat wanneer je 1 track selecteerd er nix gebeurde. dus import de hele cd of 2 of 3 nummers ofzo.

succes

Je kan a) in cool edit gewoon "open" doen en de CD track inladen of b) zorgen dat bij je geluidskaart "opneem" eigenschappen een vinkje staat bij "what u hear" of bij "CD" geloof ik, als je die mogelijkheid hebt

Jep, zo is het maar net. En ik zou voor manier A gaan. Want ingebouwde geluidskaarten zijn vaak niet zo netjes met het weergeven van cd geluid uit de CDrom drive.. zit vaak geluid van de motor en ruis bij.

Dat digitaal importeren van de schijf gaat nog eens sneller ook.;)

Origineel geplaatst door Inofaith
Jep, zo is het maar net. En ik zou voor manier A gaan. Want ingebouwde geluidskaarten zijn vaak niet zo netjes met het weergeven van cd geluid uit de CDrom drive.. zit vaak geluid van de motor en ruis bij.

Dat digitaal importeren van de schijf gaat nog eens sneller ook.;)

Het rippen van een CD is altijd beter dan het opnemen via de geluidskaart (google anders op Exact Audio Copy (EAC), daar heb ik goede ervaringen mee). Ik denk ook dat hij bedoelt dat de CD afspeelt en de geluidskaart tegelijkertijd opneemt. Als ik me niet vergis moet je dan een full-duplex kaart hebben (maarreh, daar ben ik geen expert in...).

Als een geluidskaart ook het geluid van de moter van de drive en ruis meelevert, dan is de kabel tussen drive en kaart wel zeer slecht afgeschermd, of is afscherming niet aanwezig.

Overigens zal niet alleen de CD-drive dan invloed hebben op de kwaliteit, maar ook de rest van de PC (processor, voeding en videokaart).

JurgeN

Opnemen door een audio-cd af te spelen is geen beste constructie, omdat er twee keer een conversie tussenin zit van digitaal en analoog.
Het is ook niet nodig, want Cool (Audition) kan bestanden met de extensie .cda openen, en dat is het formaat van de tracks op een audio-CD (niet .wav).
Er kan dus geript worden, en de bestanden houden de originele data.

Soms kan opnemen tijdens afspelen niet anders, zoals wanneer je de soundtrack van een YouTube filmpje zou willen opnemen.
Dan heb je inderdaad een full-duplex kaart nodig, maar dan moet je wel een heeel oude kaart hebben als dat niet zo is.
Je kunt in Cool kijken, wat je kaart allemaal aankan via Options/Device properties.

Wat die bijgeluiden betreft : Normaal gesproken zou JurgeN gelijk hebben over die afscherming, maar in dit geval ligt het wat anders. Je zou eerder kunnen zeggen dat er teveel afscherming is.
Want het gaat om het 3-aderig kabeltje dat tussen de CD-drive en de geluidskaart zit. Dat is technisch gezien een fout kabeltje.
Zowel de kaart als de drive zijn nl al verbonden met de systeem nul-lijn via de connectoren. Nu maakt dat kabeltje door de lucht nog een 2e nul-lijn verbinding omdat de afscherming aan beide kanten een aansluiting heeft in het plugje.
Dat veroorzaakt een 'aardlus', en dan gaat het kabeltje werken als een soort antenne voor hoogfrequent.
Soms veroorzaakt het bewegen van de muis ook bijgeluiden.
Het beste zou zijn om die afscherming aan één kant van het plugje te knippen. Wat ook een verbetering geeft, is in de windows mixer normaal de CD-lijn op 'mute' te zetten.

cool edit pro

probleem is opgelost!
ik heb inderdaad muziek tracks van mijn hdd geimporteerd naar cool edit pro
ik hoef dus de record functie niet te gebruiken omdat de tracks die ik dus wil opnemen er al zijn
bedankt allemaal

Back