Inofaith aan de hardware. [Producer, Turntablist, DJ, Beatbox(er) ]

Inofaith

Inofaith
Hallo mensen,

(helemaal vergeten me voor te stellen).

Ik ben Tobias, 21 jaar. (ong. 7 jaar met muziek bezig)

Vooooordat ik al die mooie spulletjes kon kopen speelde ik piano, raakte geïnteresseerd in hiphop en drum 'n' bass en wilde ik graag zelf scratchen en beats maken.... gevolg: ik begon te beatboxen op de fiets bij afwezigheid van de middelen om tracks te maken.
Ik speel nog steeds piano en beatbox ook nog ieder moment dat ik alleen ben en zo verzin ik vaak ook liedjes.

-Ik heb dus al een slordige 5 jaar heel wat [nachtelijke] uurtjes besteed achter mijn computer met het serieus produceren van drum 'n' bass, trip-hop, hip-hop, breakbeat electro en aanverwante uitstapjes.
-(nu ben ik even gestopt met het pc produceren, omdat ik nu bijna een jaar op mac werk en dat mijn programma niet ondersteunt... daarvan heb ik een productie stop gemaakt om dadelijk met schone lei verder te gaan.)

-In de tussentijd ooit een MC-303 gekocht bij wijze van instap op hardware en midi.
-Nadat ik tevreden was over mijn draaitafels en mixer kwam er een Kaoss Pad 3 bij [blijft een leuk ding] maar daar ging k al snel tracks op produceren.
-Ik dacht weer aan m'n allereerste droom... zo'n vette MPC. En pasgeleden was het eindelijk zover: ik kocht mijn MPC 2000xl SE-2 (jep meteen de oranje/gele) hoewel ik eigenlijk uit was op een witte, maar deze had al 8-outputs ingebouwd.

-Daarnaast scratch ik veel, jaja turntablism aanwezig hier, dat is de reden dat ik ben begonnen met muziek. Ik draai ook op dnb feesten met gekochte plaatjes en in eerste instantie eigen producties (maar nu even niet meer).
-Verder zit ik bij een hiphop collectief genaamd "Overflow" (wat overigens Nederlandstalig rapt, maar goed). Daar kan ik m'n wat gangbaardere beats kwijt en kan ik lekker on-stage scratchen etc..

Toch ben ik nog steeds op zoek naar mensen om samen muziek mee te maken, tot nu toe woon ik nog steeds in een rotplaatsje (Uden) waar er maar weinig mensen met dezelfde muziek interesse te vinden zijn die het ook nog eens produceren.

Dit jaar ben ik gaan studeren op de Kunstacademie in Breda, St. Joost. En zodra ik eindelijk eens een kamer heb gevonden zal het denk ik wel weer vlot gaan met het vinden van muziek compagnons en tijd kunnen nemen om weer verder te gaan met volop produceren van geluid en beeld.

*Verder is het misschien leuk te weten dat ik veel platen en films verzamel (inspiratie, leermateriaal en sample-materiaal).
En dat ik met de computer wel geleerd heb niet zomaar 100 drumkits te downloaden en te gebruiken en mij voorkeur uit gaat naar zelf maken/opnemen en samplen. (tenzij het om breaks gaat die je onmogenlijk in deze tijd en in dit land nog kunt bemachtigen.)*

Compleet lijkt me zo?

Dus, voor de mensen die in Breda wonen en dit interessant vinden klinken... ik sta open voor menig muzikant, stijl en apparatuur. Wie weet wat er uit rolt.

Laatst gewijzigd:
Back