MC-909 vraagje

PlE

Stamgast
normaal als ik van pattern verwissel op mijn mc-909 bijv. van Pattern 1 naar Pattern 2. dan blijft de release van Pattern 1 gewoon doorlopen. Nu heb ik ineens dat als ik verander van pattern dan hij gelijk de vorige pattern afknapt. wat ik dus niet wil.... hoe zet ik die optie aan welke instelling is dat?

dank u, PIE

Hoi,

als ik me goed herinner (heb nu geen 909 meer) ligt dat eraan waarmee je naar de volgende pattern skipt:
Als je de pijltjes up en down gebruikt, kapt ie meteen af en komt de volgende;
Als je de pijltjes left en right gebruikt, loopt ie door tot het einde.

Of niet?

Ik gebruik het via de pattern list. zodat ik een pattern kan selecteren die aan het van de pattern overgaat. normaal werk gewoon goed. maar ineens merk ik dat hij de release afknapt.

Settings

Settings

Heb je iets aangepast in je Pattern? Ik gebruik altijd de [measure-rest] aan het einde van een pattern tijdens het opnemen. Dan ben je i.i.g. zeker dat je geluiden maximaal doorlopen.

Check eens in Micro-Edit met welke parameters het geluid weergegeven wordt/zet je decay langer met de slider.

Laatst gewijzigd:
Ik geloof dat dit een globale optie is die je ergens hebt verzet. Iig dat denk ik te hebben onthouden van de engelange teksten die ik daarstraks doorpleurde ivm de 909 & 808. Ik kan me vergissen maar wrscnlk heb je deze optie aangepast ergens in een menuutje wanneer je iets anders aant zoeken was een tijdje terug?

Back