Onderzoek concertbeleving

dissonantie

drawing the circle
Ga je tussen 11 en 16 oktober naar een concert?
Vind je het leuk om je ervaringen te delen?

In het kader van een onderzoek voor m'n studie (Industrieel Ontwerpen, TU Delft) ben ik op zoek naar vrijwilligers die aan de hand van een opgestuurd boekje een aantal vragen over het concert willen beantwoorden. In totaal zal dit maximaal een half uur van je tijd vergen.

Ben je geïnteresseerd, of ken je iemand die dat wellicht is? Laat hier dan even een berichtje achter, pb me, of mail me op: dissonantie [aapje] hotmail [punt] com.

Dank!

Reinier.

Als het zou kunnen, zou ik een veel langer lopend onderzoek uitvoeren, waarbij ik bij voorkeur ook alle concerten zelf bijwoon, en iedereen kan ondervragen, enz...

Helaas, de werkelijkheid leert me anders. Een van de doelen van het vak, waarbij 't onderzoek een deel van het ontwerpproces inneemt, is om "snel" onderzoek te leren doen. Lees: 3x10 uur voor opzet, uitvoering, en verwerking. De week van voorbereiding is nu bijna om ;)

als je het nou naar 19 oktober uitbreidt kan ik mijn ervaringen van 3 underworld concerten in Londen delen :)

ben onlangs naar Dimmu geweest... als je t opstuurt kan ik t wel even voor je invullen... het zit nog goed in mijn geheugen:eureka:

De deadline is een paar dagen verschoven, dus kunnen we nu meer concerten in ons onderzoek opnemen: wie gaan er tussen nu en (uiterlijk) 19 oktober naar een concert en wil meedoen?

Aan de mensen die reeds reageerden: morgen valt er als het goed is een boekje bij jullie in de bus :)

@King of snake: ik stuur je even een pm

@DaanQ8: bedankt voor je aanbod! Maar, een aantal van onze vragen gaan over de periode direct vóór het concert... dan heeft het dus niet zoveel zin meer helaas :(

19 oktober ga ik misschien naar Groove Armada, ik zal morgen even checken of dit zeker is, en dan PB ik je zo snel mogelijk. Volgens mij was dat in de HMH, een zaal waar de beleving vooraf over het algemeen weinig goeds beloofd (wachten op een parkeerplek, wachten voor de voordeur, wachten bij de tickets, wachten bij de zaaldeur).

Origineel geplaatst door Kraan
19 oktober ga ik misschien naar Groove Armada, ik zal morgen even checken of dit zeker is, en dan PB ik je zo snel mogelijk. Volgens mij was dat in de HMH, een zaal waar de beleving vooraf over het algemeen weinig goeds beloofd (wachten op een parkeerplek, wachten voor de voordeur, wachten bij de tickets, wachten bij de zaaldeur).

Dat klinkt goed ;)

Houd me op de hoogte, ik ben zeker geïnteresseerd!

Ik begrijp wel dat dit slechts een studie-opdracht was, maar ik kreeg toch wel een beetje het gevoel dat het onderzoek zich meer richtte op 'een avondje uit' dan op het begrip 'concert' en de beleving daarvan. Methodologisch hoeft een onderzoek geen meetbare resultaten op te leveren, per slot bestaat de fenomenologie toch ook, maar ik heb mijn twijfels bij het interpreteren van de plaatjes, die zogenaamde indicatoren. Was een pure observatie niet beter geweest? Gewoon drie weken lang op kosten van TUD concerten bezoeken? ;)

Ik hoop dat je wat aan mijn inzending hebt.

Wout

Back