HELP! DP5 vs. ParaEQ = oorlog

Missing Links

Ouwe rot
Ik heb Digital Performer 5 op mijn nieuwe intelmac geinstalleerd (gebruikte altijd DP4.6). Bij DP zit een eq plugin ParaEQ, die als standaardpluhgin gewoon best wel bruikbaar is. Hij installeert netjes de MAS file, laadt de plugin (dat zie ik bij het opstarten), alleen vervolgens is de plugin verdwenen! Ik kan m niet selecteren uit het dropdown menu bij de inserts!

Iemand anders een soortgelijk probleem gehad?

niemand ooit last gehad van hetzelfde probleem? Een mislukte installatie out-of-the-box?? Heb zelfs net mijn hele mac 'schoongemaakt' en alles opnieuw geinstalleerd.

sommige plugins zijn mono en niet zichtbaar als je hem wil inserten op een stereo kanaal misschien ? anders bounce vragen hier .. die werkt ook met dp ! succes !

Ik draai MOTU DP 5.1 op een Mac Pro 2 x 2.66 GHz Dual-Core.
bij mij doet die ParaEQ het gewoon op zowel mono als stereo kanalen (onder inserts).
hij staat wel helemaal onderaan het lijstje met effecten met 3 submenu's (2 band, 4 band en 8 band), zie je hem niet gewoon over het hoofd?

bij mij is wel iets anders vreemds aan de hand met Digital Performer sinds ik op een intell mac werk en ik ben benieuwd of dat alleen bij mij zo is... het geval is het volgende:

De sync functie doet het bij mij niet meer.
Als ik een beatclock uitstuur wordt deze niet door het slaaf-apparaat opgepikt.
Met Logic werkt het wel dus het ligt niet aan mijn configuratie.
De syncfunctie werkt wel als DP in slaaf-mode is.

Toen DP 5.1 op mijn G4 draaide werkte het wel gewoon.

heel vreemd dus.

Origineel geplaatst door bounce

bij mij is wel iets anders vreemds aan de hand met Digital Performer sinds ik op een intell mac werk en ik ben benieuwd of dat alleen bij mij zo is... het geval is het volgende:

De sync functie doet het bij mij niet meer.
Als ik een beatclock uitstuur wordt deze niet door het slaaf-apparaat opgepikt.
Met Logic werkt het wel dus het ligt niet aan mijn configuratie.
De syncfunctie werkt wel als DP in slaaf-mode is.

Toen DP 5.1 op mijn G4 draaide werkte het wel gewoon.

heel vreemd dus.

o haha.. opgelost :)

update naar 5.12... hoe voordehandliggend :D

ook in 5.12 werkt de ParaEQ gewoon nog bij mij.

Nee, ik zie m zeker niet over het hoofd!

En het rare is, de MAS component is wel geinstalleerd en ik zie m ook snel voorbij schieten als DP bij het opstarten alle plugins laadt. Hij staat alleen niet in het menutje. Nooit niet. Niet mono, niet stereo etc. Heb net mijn hele computer gewist en opnieuw OSX geinstalleerd. Daarna als eerste DP erop. weer niets.

nog iets raars: masterworksEQ staat wel in het lijstje, maar zonder naam. alleen 3 spaties. ik zie bovenaan mijn menu het volgende: " (stereo)" en als ik daarop klik, start masterworksEQ op.

Ik vind het raar dit... je zou toch denken dat alle geproduceerde installatie cd's een 1-op-1 kopie zijn van dezelfde master en dus hetzelfde zouden moeten werken...

heel raar zeg
je zou zeggen dat het aan je installatie cd ligt
neem aan dat je de laatste versie van osx draait?

yup. laatste versie OSX met alle updates. Installatie cd gloednieuws uit de doos.

Ik ga MOTU maar ff mailen denk ik. Het probleem is nog geeneens die EQ, want daar zijn wel alternatieven voor. Maar ik vind gewoon dat als je een paar honderd euro aan software uitgeeft, dat het gewoon probleemloos en perfect moet werken.

Het rare probleem is opgelost!

Het betreft een bug in DP5: als osx op een andere taal staat ingesteld dan Engels, geeft DP5 de para-eq en de masterworks EQ plugin niet meer weer. Na een herinstallantie van OSX in het nederlands werkt alles nu prima.

Moet wel nog even vermelden dat het support systeem van Motu dmv TechNotes echt heel fijn werkt. Snel antwoord en ze denken echt mee. Binnen 3 dagen had ik een nieuwe installatie-cd op de mat.

mooi! :okdan:

ik heb ook wel eens zo iets raars gehad met een ander programma...
sindsdien werk ik altijd op een engelstalig systeem ;)

Back