Probleem Akai S300xl-SCSI-PC ?????

JB-Remix

Ingeburgerd
Hallo allemaal !!

Ik heb een probleempje en ik hoop dat iemand hier DE oplossing weet !! :confused:
Een tijdje terug heb ik (2de hands) een Akai S3000XL gekocht. Nu wil ik hem 'bedienen' via SCSI dmv Mesa II.
Met mijn 'oude' S2000 heb ik hiermee nooit problemen gehad (en nog steeds niet !) Maar met de S3000XL wilk het maar
niet lukken :confused: :( \
Wat ik ook probeer....mijn pc ziet hem als (letterlijk !!) een 'schoppen-teken' (uit een kaartspel) en een rondje met een pijltje erop, rechts naar boven wijzend !?!?
De pc herkend wel het ID nummer van de S3000XL.......maar doet er verder niets mee....hij is dus ook niet terug te vinden in mijn systeem.
Bij de S2000 herkend hij zowel ID als naam van de sampler....en zet hem dus ook zonder moeite in het systeem.
Ik heb verder 2 verschillende SCSI kaarten, SCSI kabels (50-25) en PC's geprobeerd.....maar dat hielp allemaal niet ??

Nogmaals....met de S2000 verloopt alles prima !

Heeft iemand hoer ervaring mee ?????? Of weet iemand een oplossing ??!!

Alvast bedankt !!

Grts. Jerry :dj:

Origineel geplaatst door C-Code
Heb je een programma als recycle of soundforge ?
Probeer daarmee eens te kijken of het daarmee wel lukt.

Zo ja.......dan ligt het aan instellingen in mesa.
Zo nee, dan weet ik het ook niet.;)

Nee ik heb geen recycle of soundforge op dit moment op mijn pc staan.
En in Mesa kun je geen instellingen veranderen.......hij ziet hem....of ziet hem niet...that's all !

Bedankt voor het meedenken !

Grts.

Jerry

Ik weet niet hoe je configuratie is, hanegen de s2k en de s3k samen in de SCSI ketting?Geef je de s3000xl in de globol / SCSI page wel een uniek ID?
Bij mij heeft een ASPI update wel een gekke problemen verholpen, .. kijk eens bij adaptec voor een nieuwe versie.
Hier nog wat links waar het zeker mee moet lukken:

Kijk hier eens voor alles over SCSI en akai http://icecool.web.planet.it/index.htm

Verder kun je je aansluiten bij de akai mailinglist waar je maet al je vragen en problemen terecht kunt en er is altijd wel iemand die het weet.
Je kunt je hier lid maken www.midicase.com

ik hoop dat het lukt: grz. alex

Alex

Hoi Alex,

Bedankt voor de links !
Ik zal daar eens verder gaan zoeken.....en desnoods bel ik morgen Akai even.
Ik blijf het raar vinden....mijn S2000 kan ik hier op beide pc's zonder problemen aansluiten.
Maar die S3000XL heeft er gewoon geen zin in :confused:
Voor alle duidelijkheid....ze hangen niet beide tegelijk in de SCSI ketting...maar ieder op een 'eigen' pc rechtstreeks in de SCSI kaart....met niets ertussen.

Grts.

Jerry
:dj:

in dat geval vrees ik het ergste en denk ik dat de scsi van je sampler het begeven heeft.
een uitroepteken in je config-scherm is trouwens normaal, dit is op te lossen door iets aan je regestry toe te voegen meen ik. (maar je had het over een schoppen teken die ik no nooit gezien heb)
vwerder moet je ook nog zorgen dat je de sampler eerst aanzet, het scsi id aangeeft in globol/scsi en dan pas je pc aanzet.
met mesa heb ik geen ervarin maar je zou inderdaad eens kunnen kijken of recycle of wavelab hem wel goed ziet, ... dan moet je deze wel hebben natuurlijk.
lukt het niet kun je inderdaad akai benelux bellen hoewel ik denk dat hun je niet direct kunnen helpen, .... ga voor de mailiglist of url die ik je eerder doorgaf, ... hier moet je het kunnen vinden.
grz alex

Origineel geplaatst door jovan
in dat geval vrees ik het ergste en denk ik dat de scsi van je sampler het begeven heeft.
<KNIP>
lukt het niet kun je inderdaad akai benelux bellen hoewel ik denk dat hun je niet direct kunnen helpen, .... ga voor de mailiglist of url die ik je eerder doorgaf, ... hier moet je het kunnen vinden.
grz alex

Ik ben inderdaad ook bang dat de SCSI van de sampler niet helemaal meer inorde is !?!?
Al blijf ik het raar vinden dat de pc (bij het opstarten) wel de juiste ID vind (ook als ik hem in de sampler verander)...maar dus niet de 'naam' weergeeft, maar die rare tekens......

Van Akai vind ik dat ze je wel juist snel helpen !!!!....Ik heb een paar jaar geleden ook een SCSI probleem met mijn S2000 gehad......die werd helemaal niet herkend door de pc (ook de ID niet) Ik heb ze toen gebeld en mocht direct langskomen !! Alex Buurman (van Akai) heeft me toen geholpen.....hij kwam erachter dat de SCSI kabel niet goed werkte. Ik had zo'n kabel met een verloop stekker erop (50-25 pins)....en dat was dus het probleem.

Maar ik ga me ook inschrijven op die mailinglist....wie weet steek ik daar nog wat van op :)

Grts.

Jerry :dj:

:okdan: PROBLEEM OPGELOST !!! :okdan:

Ik heb toch maar even met Akai gemaild.....en zij kwamen meteen met de juiste oplossing *D

Het probleem zat hem in de OS.....in de sampler zat nog OS 1.06. Van Jan Voermans heb ik OS 2.00 gekregen.....en ja hoor....probleem opgelost !!!

Ik denk ik meld het nog maar even hier, dan hebben anderen er ook nog wat aan ;)

Daarom kies ik dus voor AKAI.....goeie spullen en een perfecte snelle service !!

Grts.

Jerry :dj:

Beetje offtopic, maar met die service valt het best tegen. Mijn S3000XL is al sinds augustus in reparatie en ik heb hem nog steeds niet terug. Terwijl het echt een minor probleem was. Best kut dus eigenlijk...

Non-de-jus

Non-de-jus

De beste wensen voor 2003 allemaal!

ik heb ook problemen met MESA en mijn CD3000xl

volgens mij draait mesa dus niet op XP, heb ik hier ook ergens gelezen... krijg foutmelding zoals ergens op thread omschreven...

Wat nu, heb ik mijn oude windows 98 pc'tjes er maar weer bijgezet... mesa instaleren... opstarten...
"Mesa can't find a f*cking sampler"... is het de bedoeling dat ik ook nog SCSI instellingen heb op mijn sampler ?
local SCSI ID: 0-7 en remote SCSI ID: 0-7, moet ik hier ook nog iets mee doen ?

Heb het geprobeerd, maar op een gegeven moment loopt mijn PC vaster dan vast...

Zijn er andere goede AKAI editor die WEL onder XP werken buiten Millennium ?

BVD Hen-3

Back