Acces virus in Fruityloops

broscy

Stamgast
Hallo,

Ik heb een vraagje aan iedereen die een beetje handig is ( of heel erg handig ) met fruityloops..

Ik heb een Acces virus classic voor in fruity.. nu kan ik alleen live opnemen.. dan krijg ik wel een spoor met de audio en een spoor met steps..
ik wil eigenlijk opnemen wat ik speel in de step editor.. en dan aanpassen als ik evt een fout heb gemaakt..

ik weet niet of iemand me begrijpt.. haha maar ik kan het niet anders uitleggen geloof ik..

grtz

p.s. ik gebruik FL 7

ik dacht dat er bij opties: MIDI
een functie was zodat je in de stepsequencer kan opnemen
ergens een vinkje aanzetten

Origineel geplaatst door Ramoonus
ik dacht dat er bij opties: MIDI
een functie was zodat je in de stepsequencer kan opnemen
ergens een vinkje aanzetten

Dat klopt idd... dat neemt ie dan ook op.. maar als ik dat dan aanpas.. gebeurd er niets... dan speelt ie gewoon het opgenomen deel af..
Wat onder in FL staat bij audio clips..

dus ik kan alleen live inspelen..??
Kan dit wel bij Cubase of kan ik daar ook alleen live inspelen..??

Hmm ok... dan moet ik echt aan mn keyboard skills gaan werken haha...
Ik dacht namenlijk dat dat wel kon in 1 van de 2 ... ( FL of Cubase)

Ik hoorde van een collega dat hij het vroeger in een eerdere versie van Cubase wel kon namenlijk..of tenminste.. Dat hij het wel had gedaan.. dus daarom vindt ik het vreemd dat het nu niet meer kan..

Aan de hand daarvan ben ik gaan zoeken.. maar kan dus niets vinden...

Ik vind t vreemd.. maar misschien ligt t aan mij...

Is het misschien beter dat is overstap naar cubase..?

Als je in FL of cubase pure audio opneemt, bijv voorbeeld een wav, dan kan je dat niet meer veranderen.
Gegevens (je melodie bijv.) die je door midi in de pianoroll opneemt, welke je synth/VST aansturen nadat je weer op play hebt gedrukt :eureka: , kan je wel achteraf aanpassen. In dat geval heb je dus geen audio bestand opgenomen.

Dat doe je pas als je alles hebt aangepast naar je smaak.
Dan kan je via je mixer pannel, of eventueel door een externe opnemer, het audio spoor opnemen als wav.

Succes.

Ok.. dat wil ik dus horen.. alleen nu is dit mijn probleem..
Als ik dus midi opneem en dit in mijn pianorol staat.. dan staat er in dat spoor niet het geluid uit mijn virus. dat staat in die audio clip.. Ik neem nu op dmv in mn mixer een kanaal te selecteren en die te laten opnemen. maar dan krijg ik altijd een audio layer..

Kan ik ook anders opnemen dan..? zodat het geluid wat uit mn virus komt aan te passen is in de piano rol..

Wat ik nu soms doe is 1 toon van mn virus opnemen en daarmee in bijv mn granulizer een melodie maak.. wat als gevolg heeft dat de toon verschillend is... niet zo handig.. maar dan heb ik wel het geluid in mn piano rol...

Maar er is dus een andere manier begrijp ik..???

Die gegevens in je pianorol moeten je vst of synth gaan aansturen. Om een vst aan te sturen kopieer je de pianoroll naar de pianoroll van je vst. Maar wat bij jou van toepassing is, is denk ik het volgende.

Je moet er voor gaan zorgen dat de opgenomen midi gegevens jou synth gaan aansturen. Het geluid van je synth wordt daarna opgenomen in fl...

Je moet een midi out toevoegen in fl.
Die moet je synth aansturen door de juiste poort te selecteren. Midikabel op midiout op je pc. en midi in op je synth
Geluid van je synth naar je geluidskaart.
In je mixerpanel een vrij kanaal selecteren en daar de in van je geluidskaart selecteren, eventueel nog wat effecten eroverheen. en dan op het opslaan icoontje drukken en afspelen maar.

Eenvoudiger kan ik het niet uitleggen: Verdiep je anders even in je manual zou ik zeggen. Of misschien is er wel een youtube filmpje van. Of zoek ff op "midi" en "opnemen"op DSF. Succes

Ok.. dat klinkt idd wel logisch...
dat gaan we proberen...

Idd met vst's is het geen probleem dan zet ik alles erin hoe ik het wil...
het probleem ligt inderdaad gewoon bij mn module... dat geluid krijg ik gewoon niet in mn piano rol... hoop dat dit werkt...

We gaan het zo direct proberen...
Alvast bedankt in ieder geval...

Jaaa..
alles werkt zoals ik het hoopte...

thankx voor alle info...
was inderdaad anders aansluiten...

Ik ging eerst van mn edirol naar mn virus en dan naar mn sequencer...
nu van mn sequencer naar mn virus en mn edirol apart...

Werkt perfect...

toppie...

Back