Midiman BiPort 2x4s MIDI Interface???

Ola!

ik kreeg vandaag van mijn collega's een Midiman BiPort 2x4s MIDI Interface in mijn handen geduwd onder het motto van "wij gebruiken hem al jaren niet meer, kijk maar wat je ermee kan, anders gooien we 'm weg."

Toen ben ik gelijk maar even gaan kijken wat dat kastje kan, want een extra midi-interface kan ik altijd wel gebruiken dacht ik zo.

Hier heb ik veel info gevonden over het apparaat:
http://news.harmony-central.com/Newp/1998/BiPort-2x4s.html

Maar wat is dit ingodsnaam voor een ding? Overal staat Midi-interface voor Mac/PC met drivers etc...
Hoe sluit ik dat ding dan aan??? Er zitten namelijk geen usb / parallelle / seriële aansluitingen op.
Alleen midi-in, midi-uit, smpte-in, smpte-uit en yamaha's to-host aansluitingen...

Lijkt meer een soort van veredelde midi merger/splitter!

Iemand enig idee wat ik hiermee kan / moet?

Er zitten namelijk geen usb / parallelle / seriële aansluitingen op.

Dat ding waar "Mac In" bij staat is een seriële poort; het soort dat op de oude Macs gebruikt werd. Mijn Opcode Studio 5 zit ook zo aangesloten. Ik gok dat je die voor "Yamaha to-host" aangezien hebt, maar het is gewoon de standaardplug die vroeger op alle Macs zat.

Ik zie niet zo snel hoe hij aan een PC zou moeten. Misschien dat hij destijds met een verloopkabel van DB9 naar Mac geleverd werd.

Origineel geplaatst door etaoin
Dat ding waar "Mac In" bij staat is een seriële poort; het soort dat op de oude Macs gebruikt werd. Mijn Opcode Studio 5 zit ook zo aangesloten. Ik gok dat je die voor "Yamaha to-host" aangezien hebt, maar het is gewoon de standaardplug die vroeger op alle Macs zat.

Ik zie niet zo snel hoe hij aan een PC zou moeten. Misschien dat hij destijds met een verloopkabel van DB9 naar Mac geleverd werd.

Oei... :)

Die gasten van wie ik hem kreeg hebben altijd op PC gewerkt, dus zullen ze wel een verloopkabeltje naar de seriële poort hebben gehad lijkt me zo... hmm ;{

Lijkt me niet echt verstandig om in een volledig draaiende studio een ouderwets serieel apparaat aan te gaan sluiten toch?

Okee... wat zou je doen, als ik die kabel nog kan vinden?

Uitproberen met alle problemen en risico's van dien, of gewoon naar het museum opsturen en eens gaan kijken voor een goede nieuwe midi-interface?
(heb nu een midisport 4x4 usb, prima ding, maar gewoon beetje weinig poorten)

ik gebruik deze als midi interface onder win-xp, gaat perfect

ik heb al eens eerder uitgelegd hoe je deze onder win-xp moet installeren: installatie

je hebt inderdaad wel een verloop kabel nodig en een seriele of paralelle poort op je pc

succes
:)

Kijk, als het driver-probleem op te lossen is, dan zou het wel moeten gaan. Serieel is an-sich niet ouderwets. USB is ook gewoon een seriële poort tenslotte (alleen dan wat sneller), en de seriële poort van een PC is sneller dan MIDI, dus daar zit ook geen probleem. Een goede seriële poort heeft zijn eigen interrupt dus het zou ook redelijk strak moeten zijn allemaal.

Okee... dat is leuk om te horen, maar zou deze interface goed samen kunnen draaien met mijn Midisport 4x4?
Met het resultaat dat alle poorten gewoon in de sequencer zichtbaar zijn.

In principe creëer ik zo dus een midi 6in 8uit interface...

Back