Ruis/kraak uit M-audio Audiophile FW!

Henri/etgin303

Ouwe rot
Hallo forummers!

Ik heb een uitdaging...

Mijn M-Audio Audiophile geluidskaart uit via Firewire aangesloten op mijn laptop. Toshiba Satellite.
Nu hoor ik veel ruis en kraakjes in het uitgangssignaal, denk dat het de laptop is.
Wat kan ik hier aan doen ? Heeft dit te maken met aarding ofzo ?
Het kabeltje van mijn Audiophile naar de DJ-mixer is standaard tulp-tulp aansluiting, zonder afscherming of wat dan ook.

Iemand tips ?

Gr Henri

Re: Ruis/kraak uit M-audio Audiophile FW!

Origineel geplaatst door Henri/etgin303
Hallo forummers!

Ik heb een uitdaging...

Mijn M-Audio Audiophile geluidskaart uit via Firewire aangesloten op mijn laptop. Toshiba Satellite.
Nu hoor ik veel ruis en kraakjes in het uitgangssignaal, denk dat het de laptop is.
Wat kan ik hier aan doen ? Heeft dit te maken met aarding ofzo ?
Het kabeltje van mijn Audiophile naar de DJ-mixer is standaard tulp-tulp aansluiting, zonder afscherming of wat dan ook.

Iemand tips ?

Gr Henri

welke windows versie, welke driver versie, nieuwste driver al geprobeerd?

bufferinstelling te klein?

:)

komt mij redelijk bekend voor... Ik heb hetzelfde kastje.
Heb ongeveer gelijke klachten gehad. Bij mij kwam er een soort secondewijzer tik in het geluid.
De oplossting bij mij was een andere Firewirekaart in mijn PC.
Maar niet zomaar een. De onboard FW van mijn PC deed die tikken.
Later kocht ik een sweexachtig kaartje... deze begon ook vreemd te kraken.
Toen ben ik een onderzoekje gestart. Het schijnt dat een VIA chipset niet aan te raden is.
Ik heb een kaartje bij de Feedback gekocht die speciaal M-audio proof beweerd te zijn.
Deze kost ongeveer 40 euro. Dat is bij mij de oplossing geweest.
Nou weet ik dat dat op de laptop lastig wordt maar ik vermoed dus dat je de verkeerde chipset hebt.

Succes iig!

Vincent

heb ik ook gehad met m'n laptop.
Effe m'n randaarde afgeplakt van de stroomstekkervan mijn laptop,zodat ie geen aarde meer makt, en voila weg ruis en kraakjes.

Klinkt raar maar werkt wel bij mij.

succes ermee.

Origineel geplaatst door v.i.n.n.y
:)

komt mij redelijk bekend voor... Ik heb hetzelfde kastje.
Heb ongeveer gelijke klachten gehad. Bij mij kwam er een soort secondewijzer tik in het geluid.
De oplossting bij mij was een andere Firewirekaart in mijn PC.
Maar niet zomaar een. De onboard FW van mijn PC deed die tikken.
Later kocht ik een sweexachtig kaartje... deze begon ook vreemd te kraken.
Toen ben ik een onderzoekje gestart. Het schijnt dat een VIA chipset niet aan te raden is.
Ik heb een kaartje bij de Feedback gekocht die speciaal M-audio proof beweerd te zijn.
Deze kost ongeveer 40 euro. Dat is bij mij de oplossing geweest.
Nou weet ik dat dat op de laptop lastig wordt maar ik vermoed dus dat je de verkeerde chipset hebt.

Succes iig!

Vincent

Een VIA FW chipset is juist wel goed.

Dag forummers bedankt voor de reacties!

Ik ga de tip van Job eerst eens even proberen! Die is het makkelijkst op te lossen!

Ik houd jullie op de hoogte!

Gr Henri

LET OP! De aarde zit er NIET voor niets! Je kunt levensgevaarlijk bezig zijn met dit soort grapjes. Het is dan ook geen oplossing maar een omzeiling van 't probleem.

Back