Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.
Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.
HOe is die timing van de amiga in feite ? is ie net zo strak als de atari ?
Ik heb altijd een amiga gehad (ik heb er nog altijd een),en mijn eerste muziekstappen er mee gezet, maar nooit met midi bezig geweest. 't waren toen de hoogdagen van de trackers he :o)
PS: is er ook software bij ? gewoon uit interesse .
Ik heb hem zelf eigenlijk nooit gebruikt omdat ik het programmaatje bars&pipes dat er bijzit (kopietje) niet snapte. Ik gebruikte zelf altijd protracker en toen ik met midi ging werken heb ik meteen een atari gekocht. Ik kan je dus nix over de timing vertellen. Als ik hem niet verkoop zal ik hem misschien nog wel eens gaan proberen maar dan moet ik eerst de amiga ergens uit een kast gaan opduiken en afstoffen.
zelf gebruik ik m'n amiga al sinds '92 met Octamed (versie 5.04), een tracker met MIDI / interne sample support. Werkt prima. Echter maximaal 16 midi kanalen en als je 16 tracks gebruikt met heel veel midi data dan wordt ie wel wat trager. dat ligt echter aan octamed en niet aan de amiga, aangezien deze met gemak zoveel en zosnel data kan versturen. en trouwens midi data rate is altijd hetzelfde (ik geloof iets van 11025 baud), en genoeg processorkracht op een amiga om ernaast nog wat andere dingetjes te doen.
echt wat mensen ooit in een atari met cubase hebben gezien weet ik niet - ik vond het echt 10x niks - traag, niet intuitief, gefreubel en weinig controle. met octamed kan je net zoals met andere trackers je uitleven en freaken tot je erbij neervalt, maar dan ook met je synth / midi setup erbij. enige balen van octamed is dat je geen overzicht hebt in de vorm van een horizontale timeline window, maar met patterns werkt die je in een bepaalde volgorde kunt programmeren.
ik heb octamed ook nog gebruikt op de amiga - er is trouwens een pc versie van uitgekomen ook al een hele tijd geleden,ik heb die ooit eens getest, maar ik kreeg er toch niet het oude amiga gevoel terug door
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.