Geniet van de stilte

bliepbliep

music - non stop
een lekker lange (8.50 min) dansbare versie van de klassieker "enjoy the silence" van Depeche Mode. ik heb de Razormaid versie, het origineel en de Mike Shinoda remix door elkaar gehusseld en er zelf wat aan toegevoegd. ik ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden!

linkje naar soundclick: http://www.soundclick.com/util/getplayer.m3u?id=5932500&q=hi

Bliepbliep

Vette shit ouwe !!!

Maar die versnelde stem zuigt idd af en toe een beetje

Verder zeer goed gedaan allemaal. Waarom maak je er niet 1 elektroplaat van zonder die gitaar stukjes, en op plaat laten persen die zooi, verkoopt als de ziekte, ...............................denk ik

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Funky Dee

Verder zeer goed gedaan allemaal. Waarom maak je er niet 1 elektroplaat van zonder die gitaar stukjes, en op plaat laten persen die zooi, verkoopt als de ziekte, ...............................denk ik

een electroplaat?

Wat heeft dit te maken met electro.

Re: Geniet van de stilte

Origineel geplaatst door bliepbliep
een lekker lange (8.50 min) dansbare versie van de klassieker "enjoy the silence" van Depeche Mode. ik heb de Razormaid versie, het origineel en de Mike Shinoda remix door elkaar gehusseld en er zelf wat aan toegevoegd. ik ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden!

Ik vind 'm te te lang. De overgangen zijn soms niet helemaal lekker
Een aantal stukken zijn lelijk en slechte effecten zoals bijvoorbeeld 2.39-2.55 en 6.35 t/m het einde. De remix met die wilde giraren vindt ik zowiezo een slechte remix.
Eerlijk gezegd vindt ik alleen het originele nummer leuk.

Laatst gewijzigd:
ik heb een jullie feedback verwerkt en die versnelde tekst eruit gehaald. het is niet helemaal eigen werk, ik heb 3 versies door elkaar gemixt en het stukje aan het einde dat een beetje filter house achtig aandoet is ook van mij. ook heb ik wat met beat repeat zitten spelen op sommige stukken, ik denk dat ik die wat gepolijster maak.
wat ik heel lastig vind is dat het origineel en de razormaid versie redelijk zacht en dynamisch zijn, weinig compressie. die nieuwe versie daarentegen is helemaal opgeblazen en bijna continu aan het pieken. dit verklaart ook de grote overgangen tussen deze 2 stukken.
ik vind de razormaid versie trouwens echt geniaal alleen is daar een ge-vocode stem die " enjoy the silence " zingt doorheen gemixed die echt niet klinkt, ik heb de stukjes waar dat niet in zit eruit gehaald en daar een nieuwe versie van gemaakt
aangezien dit eigenlijk geen eigen werk is lijkt me persen geen goed plan. ik ga volgende week eens kijken of ik dit nummer kan draaien op een feestje en kijken hoe het ontvangen wordt. ik denk dat ik ook wat moet doen aan de blokjes: meer blokjes van 8/16 maten in plaats van 4 maten. de extra maat na het refrein vind ik wel gepast en die klinkt op zich wel natuurlijk.

over de kadertjes: ik heb geen flauw idee welk genre dit is. synthpop lijkt me een mooi hokje om het in te stoppen.

http://www.soundclick.com/util/getpl...d=5932500&q=hi

bliepbliep

ik ben erg benieuwd wat gemmetje ervan vind!

sorry voor de niet werkende link, ik had de link verkeerd geknipt.

dit is de werkende link: http://www.soundclick.com/util/getplayer.m3u?id=5932500&q=hi

ik had het idee om er een soort versnelling in te doen naar 120-130 bpm voor dat filterhouse achtige stukje, zou dat wat zijn?

Bliepbliep

ik ben erg benieuwd wat gemmetje ervan vind!

Respect voor het werk wat je erin gestopt hebt, maar ik vind het origineel zo geweldig dat het moeilijk wordt om er, voor mij, wat aan te verbeteren.
Sorry, ik vind 'm te springerig geworden. De kracht van het origineel is voor mij dat het zo relaxt is, en dat mis ik in deze versie.

eigenlijk heb je gewoon gelijk gemmetje, ik ben zelf ook mega fan van het origineel en het naar mijn mening een van de beste nummers ooit. deze versie heb ik gemaakt voor op de dansvloer, het origineel sloeg daar niet zo aan met draaien merkte ik. morgenavond ga ik deze versie uitporberen en kijken hoe het ontvangen wordt.

bedankt voor het luisteren!

bliepbliep

Dat zie je verkeerd...

Als 'men' daar Enjoy the silence niet gaaf vindt, dan zijn er twee mogelijke oplossingen:
- het heel vaak blijven draaien tot ze het snappen (en daarna ook nog natuurlijk);
- nooit meer in die tent komen.

Het nummer remixen of niet meer draaien is natuurlijk een non-optie. ;)

ik heb het vorige week gedraaid en hij werdt aardig ontvangen, het was wel begin van de avond dus nog niet het publiek was nog niet los, maar het werdt geloof ik wel gewaardeerd, er zat alleen iets in wat ik niet lekker vind klinken en waarvan ik niet weet waar het mis gaat, ik denk die #^&!*(#@ compressie... de snare en de kick missen wat attack lijkt het, de snare is niet tjak! maar meer swak! zeg maar... iemand een idee hoe ik dat recht zet, dat van die compressor is maar een gokje, t kan net zo goed wat anders zijn....
bliepbliep

Back