LFO sync NordModular I

Cecil

Zoals de ouden zongen...
Wie weet hoe je LFO's (van de NM1) synct aan MIDI CLOCK? Ik heb het geprobeerd, handboek gelezen, gezocht, maar kom er niet uit.

Een voorzetje: Ik maak een simpele patch, waarvan ik de pitch of het filter wil varieren, in sync met de midiclock. Ik haal de clock uit de GLOBAL module, ros hem dan in de grijze input van een SLAVE LFO, maar dat klinkt niet juist.

Ik zoek specifiek naar een manier waarop de lfo één cycle per bar, of één cycle per twee barren afrondt.

Met de Virus B gaat dit vrij eenvoudig, maar ik wil het ook op de NM :geslaagd:

vast bedankt

kijk, dat zocht ik ...

ik had al in die archieven gezocht, maar kon er niet echt een duidelijke index vinden. Enfin...

....Bedankt!!

Op korte termijn zal het hele archief opnieuw worden opgezet (staat al op mijn computer) en dan is er een alphabetische inhoudsopgave. Er komen zo'n veertig nieuwe items bij.

Wout

hmm...is het toch niet helemaal...maar ik heb er wel veel van opgestoken :geslaagd:

Op de één of andere manier komt dit op de Virus beter uit de verf. Het klinkt op de NM een beetje te 'los' en kost toch best wat modules. Als ik de berichten moet geloven is LFO-sync op een G2 eenvoudiger gemaakt?

Deze optie is me bekend, maar heb ik nog niet uitgeprobeerd. Is vaak zo he, uitstellen tot het laatst en dan blijkt het dé oplossing.

ik ga deze vanavond ook testen...

bedankt :biertje:

Op korte termijn zal het hele archief opnieuw worden opgezet (staat al op mijn computer) en dan is er een alphabetische inhoudsopgave. Er komen zo'n veertig nieuwe items bij.

Wout

super! Ik kan het heel erg waarderen dat er nog aandacht aan de 'oude' modular wordt besteed. :okdan:

Dat is voor mij ook een van de redenen waarom ik 'm heb gekocht. Helaas heb ik nog te weinig tijd kunnen nemen om er echt flink mee aan de slag te gaan, maar die database is een geweldige manier om te leren wat er mogelijk is met het apparaat en om veel over synthese in het algemeen te leren.

Back