Elka X-705

BrayneWave

Ouwe rot
:doei:

Binnenkort de eigenaar van deze machine.
Als echte fan van onze vriend Jean-Michel Jarre mag deze natuurlijk niet ontbreken naast mijn Eminent 310 Theatre en Minipops-7.

Ik weet dat "The Last Rumba" (Magnetic Fields 5) gespeeld is op deze orgel maar ik heb begrepen dat hij ook op andere nummers is gebruikt. Kan iemand mij misschien vertellen welke nummers????

plaatje:

x705.jpg

Het enige wat ik weet is dat hij dit orgel inderdaad heeft gebruikt voor le derniere rumba, en is het ook gebruikt bij equinoxe part 8 (band in the rain), maar dan wel met de 707 (zelfde orgel als X-705), en op Music for supermarkets.
Verder heeft hij het ook meegenomen naar China in '81. ik heb dit orgel ook in mijn bezit, en is heel interessant. Goeie hammond-orgel geluiden, goede strings (lijkt op de arp solina), leuke begeleiding. Maar het insteressantste vind ik het synth gedeelte.

Enige nadeel: loodzwaar.

Nou hij staat bij me thuis. :mega::mega::mega:

Wat een gewicht zeg. 2 man nodig om hem naar boven te slepen. En dan zit hij nog in een koffer...........
Maar hij staat er. Wat een beauty om te zien (mijn mening dan).
Eventjes schoonmaken nog en dan hoppa :dj:

Bijna alles werkt na hevig schuiven van de regelaars. Het ritme, de begeleiding, orgelsounds, de presets. Alleen de string sectie boven werkt nog niet. Onder wel.
Ik denk dat een stevige poetsbeurt wonderen gaat doen :W

In ieder geval was "The Last Rumba" (Magnetic Fields 5) al gauw makkelijk te spelen op dit wonder. Ritmesectie op "rumba", preset op Hawaian Guitar et voila. :halleluja

Weer happy (voor even *D)

Gefeliciteerd met de aankoop. Denk dat het een 70-tal kg moet wegen. Inderdaad, het ziet er cool uit zo'n Elka X-705. Het heeft een echte retro-look.

:frons: Hmmmm

Zo'n ding uit elkaar halen is toch niet zo simpel en als ik alleen de kap eraf haal zie ik ook niet veel stof en rommel.........
Iemand nog suggesties hoe ik hem het beste kan schoonmaken????

Gefeliciteerd met je aankoop. :okdan:
Ooit heb ik er eentje gehad en het is echt een waanzinnig apparaat.
Maar hij is wel een beetje service-gevoelig.
Vooral de connectoren zijn een beetje gammel. Hiermee krijg je eigenlijk alleen maar problemen als je vaak met het apparaat op pad gaat.
Dat de Strings boven het niet doet kan een simpele connector zijn maar ook bijv. een opampje dat defect is.
Eventueel kan ik het voor je herstellen.
Vogens mij heb ik ook nog de volledige documentatie maar ik zou niet weten waar ik dat heb liggen. Dat is al te lang geleden.

:W:W:W Hi Mike,

Ik heb hem verder grondig gereinigd en de stofzuiger bijgepakt om het vuil weg te zuigen.
Misschien niet zo'n superidee maar het heeft toch geholpen.
ALles doet het nu en alhoewel er soms nog wel wat kraakjes te vinden zijn bij de schuifregelaars van voornamelijk de volume en sustain heb ik er het volste vertrouwen in dat alles goed gaat komen.

Het is inderdaad een waanzinnig appraat en naast mijn andere grote liefde die ik net had gevonden (Akai S1000 KB) ben ik nu ook wel een gelukkig mens eigenlijk :peukie:

Een Roland D50 nog en dan heb ik mijn doel bereikt voorlopig. Dan heb ik toch de meeste apparatuur van vriend Jarre die betaalbaar is.
Laten we dan maar eens muziek gaan maken :dj: en niet verzamelen :P

Nou,...zie je wel. Door het stofzuigen heb je van alles aangeraakt natuurlijk en nu doet alles het weer.
Maak je niet te veel zorgen als er weer eens wat uitvalt.
9 van de 10 keer zijn het connector-problemen die helemaal niet zo veel voorstellen.
Boardje eruit, boardje erin en meestal is het euvel weer verholpen.

Nu nog de D-50. Nou,...ik denk dat dat wel gaat lukken. :mega:

Hoi beste meschien een raare vraag,
maar hoe krijg je die ge a ctiveerd?
ik ben ferm aan het dutsen met dit toestel.. en de manual staat in het italiaans :p ik versta er geen fluit van.

ik heb al gevonden hoe met de drum synths te werken de orgel brass bras 2 enz

de 2 hooft schakelingen voor boven en beneden voor van piano maar chello of orgel of clavecymbal te gaan.

marr de onderste rij rechts krijg ik niet aan de praat.

eveneens het contro path aan de linkerkant
vlak onder de volumes solo variations.

ik moet er wel aan toevoegen dat ik maar 1 versterker heb.
en de elka Erg raare geluiden produceert als ik hem met rust laat, meschien is hij vuil. ik heb hem gekregen voor een fles cherry :D

Kan iemand mij helpen
Labeeuw@gmail.com

bedankt met voorbaat

Nou hij staat bij me thuis. :mega::mega::mega:

Wat een gewicht zeg. 2 man nodig om hem naar boven te slepen. En dan zit hij nog in een koffer...........
Maar hij staat er. Wat een beauty om te zien (mijn mening dan).
Eventjes schoonmaken nog en dan hoppa :dj:

Bijna alles werkt na hevig schuiven van de regelaars. Het ritme, de begeleiding, orgelsounds, de presets. Alleen de string sectie boven werkt nog niet. Onder wel.
Ik denk dat een stevige poetsbeurt wonderen gaat doen :W

In ieder geval was "The Last Rumba" (Magnetic Fields 5) al gauw makkelijk te spelen op dit wonder. Ritmesectie op "rumba", preset op Hawaian Guitar et voila. :halleluja

Weer happy (voor even *D)

Back