net een MS-10, lijkt wel gemod te zijn...

cult45

011110111000
en ik maar mijn best doen om oplettend te zijn...mis ik de 2 extra jack ingangen aan de zijkant. Hij mist ook schroeven achter en een paar knoppen zijn wat losjes.

Ik wil hem openmaken om de knoppen te checken en om hopelijk te achterhalen waarvoor de ingangen(of uitgangen) voor dienen.

Nog advies qua uit elkaar halen?

zijkantjes los schroeven (wieltje ook losmaken) en eraf. schroeven onder aan de achterkant eruit en je kan voorzichtig het bakje van de bodem en toetsen aftillen. gewoon rustig aan, niet te wild, kan er weinig fout gaan.
potmeters zitten dacht ik niet op een print gesoldeerd, maar aan de kast vast, dus inderdaad losse knoppen of even de moertjes op de potmeters aandraaien.
extra jacks aan de zijkant gewoon eens proberen, ook voorzichtig. komt er iets uit, gaat er iets in?? geen zorgen joh. leuk juist, mijn handen jeuken al.
ik ga even krabben. succes.

Ja, good luck in ieder geval met de operatie....ben ook wel benieuwd waar de extra aansluitingen voor dienen :)

Vaag dat die verkoper je hier niet op gewezen heeft.

:eureka:De pots zitten op de prints gesoldeerd => dus alle knoppen eraf en de moertjes.

Wat een hoop lucht zit erin! Ben benieuwd of er veel als rack synths zijn ge-eindigt?

Jack-poorten zaten nergens aan vast..

Losse knoppen zijn aangedraaid..Had idd ook gekund zonder hem open te maken, maar is nu tenminste ontstoft. Alleen mis ik de moertje van de volume knop(zat er al niet op). Morgen maar ff kijken bij ijzerhandel en elektronika zaak.

De vorige eigenaar had hem al bijna 20 jaar en had hem niet veel gebruikt. Geen midi-cv/gate (of cv sequencer) was meer gesampled denk ik. Hij zei dat de vorige eigenaar(20 jaar geleden) 2 had en eentje wegdeed dus ik vermoed dat hij degene die hij hield in orde heeft gemaakt qua schroeven(mist 7 in totaal) en panelen tenkoste van deze.

erm..ik heb net heeel voorzichtig aan de stel schroeven gedraaid. Merkte weinig ervan, maar waarvoor zijn die nou precies?

stelschroeven afblijven als de tuning goed is. schroefjes vind je wel vervangend, het liefst uit een ander (oud apparaat) die ene moer op de volumeknop zit er standaard niet op dacht ik.
vind je hem leuk?

roel: Ja ik merkte dat het met tuning te maken had. Maar ik heb aan 3 gedraaid en zij leken allemaal met de tuning te maken te hebben.

Leo: Ja geweldig! De MS-10 was de eerste "echte" synth die ik meemaakte. De romige triangle bassen zijn het geld al waard!

Hij was hoofdzakelijk met r&b bezig. Hele sympathieke gast voor de rest, maar niet echt een synth fanaat (of toetsenist) volgens mij. Had al zijn werkwijze gevonden en daar paste de MS-10 niet in.

Om nog even terug te komen op de stelschroeven. De PWM wordt al bij stand 9 helemaal stil en ik was benieuwd of dit een offset was die met de stelschroeven te verleggen was..Kheb ook als eerste aan de schroef tussen de pitch en PWM gedraaid en toen ik merkte dat de pitch veranderde, voorzichtig aan nog 2.

Er is geen pagina 10!

maar toch heel erg bedankt! :biertje:

Nog even over de losse volume knop..Ik ben vandaag bij een onderdelen-huis geweest en die verwees me naar een ijzerhandel. schroeven zijn uiteraard gelukt. Moest ze wel even zwart spuiten. Alleen de dunne moertje van de volume knop dus niet. Ik snap dat ie dr niet op zat oorspronkelijk, maar deze is er wel aan toe. De ijzerboer had wel dunne moertjes maar niet in de juiste maat en de schroevdraad lijkt wel fijner op de originele. Enige idee waar ik die kan achterhalen?

Laatst gewijzigd:
Volgens mij is het M9*0.75

Als iemand weet waar ik die in NL kan kopen/bestellen hoor ik het graag.

Volgens mij is het M9*0.75

Als iemand weet waar ik die in NL kan kopen/bestellen hoor ik het graag.

Ik heb LED-houders die M9 zijn, als die moer er qua dikte ook een beetje goed uit ziet kan ik er wel eentje op de bus gooien...

Attachments

• LED_M9.jpg
    LED_M9.jpg
    45,7 KB · Bekeken: 107
Back