Oberheim DX Stretch

mush

Ingeburgerd
hoi,

ik heb momenteel een oberheim dx stretch staan van een vriend die em voorlopig niet gebruikt.
ik ben de buttons enzo aan 't kuisen, want hij zit hier en daar vast.

nu is er één button die van de printplaat is losgeraakt, ook de draadjes zitten in de button zelf niet meer goed vast.

het zijn zwarte pushbuttons, die terug opveren.
weet iemand hoe ik zo'n button uit elkaar moet halen?
ik vraag het uit voorzorg, anders breek ik em misschien.

thanx!!

stretch

stretch

nee, maar als je het gevonden heb geef dan even een gil.
ik heb er hier al een jaar een staan, moeten eigelijk allemaal nieuwe switches in, is volkomen onbruikbaar.
nieuwe kan ik niet vinden, en geloof me ,ik heb gezocht.
zeker 5 leveranciers gehad die zeiden ze te hebben, maar toch niet.
ik moet ze dus uit mekaar gaan halen, maar het lijkt wel of de kappen erop gelijmd zitten.
groeten,
jeroen

hoi,

ik heb momenteel een oberheim dx stretch staan van een vriend die em voorlopig niet gebruikt.
ik ben de buttons enzo aan 't kuisen, want hij zit hier en daar vast.

nu is er één button die van de printplaat is losgeraakt, ook de draadjes zitten in de button zelf niet meer goed vast.

het zijn zwarte pushbuttons, die terug opveren.
weet iemand hoe ik zo'n button uit elkaar moet halen?
ik vraag het uit voorzorg, anders breek ik em misschien.

thanx!!

ik heb n dmx en je als je de kap eraf haalt dan kun je met een klein plat schroevendraaiertje de knoppen er zo af wippen, bij mij reageerde de knoppen soms niet meer, toen ik ze schoon had gemaakt en teruggezet was het weer ok

bedoel je dat je effectief, door wat kracht te zetten de ene helft van de knop kan halen en dan gewoon terug erop 'klikken' ofzo?

DX knoppen

DX knoppen

Knoppen voor de Oberheim DX zijn identiek aan die van een EMU SP12/1200.
Deze zijn te krijgen bij Senso (vintageplanet.nl). De code is EU-S-069. Let wel; dit zijn de buttons zonder led.

bedoel je dat je effectief, door wat kracht te zetten de ene helft van de knop kan halen en dan gewoon terug erop 'klikken' ofzo?
als je kap van de printplaat losschroeft dan kan je ze eruit wippen, ik weet nou alleen even niet meer of ik ze dr nou gewoon aftrok met mijn handen of dat ik t met een schroevendraaiertje deed, anyway je kan ze er gewoon weer op terug klikken ja

Ik heb net me 'nieuwe' dx open en de buttonkapjes losgemaakt maar echt vies zijn ze niet van binnen. Ik heb last van retriggering soms of soms geen contact.

Hoe vies waren ze bij julie van binnen en hoe moet ik me dat voorstellen?

txs! :D

bij mij waren ze niet echt vies ofzo, ik heb ze los gemaakt en er weer op gezet en toen had ik geen last meer van dubbele aanslagen of dat ie m niet pakt

Dank! Heb ze ook eraf gehaald maar soms doen ze nog wel dubbele aanslagen. Maar dat is volgens mij niet bij het inspelen.

Ik ben trouwens nog opzoek naar dx clock mod. Mijn kenton pro 2000 doet alleen max 48 cpqn en ik wil graag dat ie dus 96 gaat doen voor me dx.

Heb 1 iemand via google gevonden die zei dat er zo'n mod zou kunnen bestaan.

Anders ben ik nog opzoek naar een strech. Die zou ook de clocks veranderen van me dx.

Misschien bestaan er clock omzetters maar die ben ik nog niet tegengekomen. Meerdere clocks outputs zou misschien ook fijn voor het syncen van juno 60.

En als laatste optie heb midi inbouwen maar dat zie alleen voor dmx-en en niet voor de dx

hallo
heeft iemand een idee hoe ik aan twee durmpads geraak ??

of kan iemand me helpen :

ik heb wat onderzoek gedaan met ze open te halen. de mijne horen bij men sequential circuits TOM.

Er zijn twee metalen staafjes die op je circuitboard vast staan. Door de knop in te drukken verliest de veer zijn kracht. Hierdoor wordt een intern staafje door de kracht van het duwen tegen de twee staafjes geduwd die in connectie staan met het circuitboard. Als je los laat duwt de veer het interne staafje terug naar boven en zo is er dus geen connectie meer tussen de circuitboard-staafjes.
Een vals contact komt doordat één van de circuitboard-staafjes tegen de interne aanleunt (bij mij toch) dus als ik dan druk blijft ie contact maken.

Nu mijn probleem is : aan de onderkant van de s-069 vind je twee zwarte uitsteeksels die in twee gaten in je circuitboard passen.

Wat die juist doen is voor mij nog niet echt duidelijk. Maar dat ze beiden van belang zijn is duidelijk aangezien men twee s_069s niet meer werken omdat die dotjes er van af zijn gebroken.

Dus
heeft iemand nog ergens twee s-069 liggen ??????

Ik ben nu maar wat aan het klooien met contactlijm etc. :-(

HULP !!!!

:-)

Back