[ambient] mindmusic

fuse

Gepokt en gemazeld
Tsja, wat doe je midden in de nacht?

Gewoon slaapmuziek maken. ;)

Maar dit is een ambient nummer wat ook net zo goed filmmuziek zou kunnen zijn.
Minimalistisch en toch redelijk sferisch. Dus absoluut geen hardcore, dance, trance of iets anders heftigs.

Gigantisch met de master lopen klooien, maar toch redelijk gelukt om hem strak en luid genoeg te krijgen.

http://mmbase.dyndns.org/peaks/mindmusic.mp3

Gewoon even genieten dus. Toch? ;)

Sjemig, de hele boel loopt weer in't honderd.
Denk dat er str*nt aan de knikker is op m'n server.

Ehmmm........

Ok, Chello is dan niet zo stabiel.

Maar volgens mij werkt hij gewoon weer hoor.
Weet alleen niet wat er in de tussentijd gebeurd is.

Maar zou zeggen, trek die zooi maar eens naar je toe en laat maar horen hoe je het vind.

Laatst gewijzigd:
Mooi.....heeeeeeeeeeel mooi, de track verveelde mij op geen enkel moment.
knap hoe je de verschillende lagen tot uiting laat komen.
Stop met trance, house en hardcore en ga fulltime ambient maken :D ;)
:halleluja

ps. kan zijn dat het aan mijn koptelefoon ligt maar ik vind dat de hoge "pianodeuntjes"
ietsje te schel klinkten.

greets isnieZot

Klinkt erg lekker! Goed gekozen sounds, en ondanks de lang gerekte stukken bijft hij interessant!

Tip: je hebt vanaf ca. 2:10 een mooie duistere lage sweep die af en toe naar voren komt. Het mooiste zou zijn als je deze een eind later (ca 30-40 sec) dezelfde noten een octaaf lager erbij laat spelen (een dubbel octaaf dus). Laat dan vlak voor de beats beginnen het laagste octaaf weer weg, om vervolgens na het volledig inkomen van de beat weer het lage octaaf erbij te zetten.
Je maakt op die manier de sound nog een stuk voller, anders mis je naar mijn idee toch wat in het lage gebied.

jaaaa laten we met z'n allen ambient gaan maken, relaxte muziek rules!
ik vind 'm ook heel mooi, heerlijke pads en percussie :okdan:

Ik zat net nog te luisteren naar Klaus Schulze & Pete Namlook - DSOTM IX part 1, daar zit toevallig ook een stukkie in waar de rest uitfade en je alleen nog maar soortgelijke relaxte percussie hoort, geeft een gaaf effect na minuten lang van die zwoele geluiden.

Ik mis nog een beetje laag denk ik.
Wat misschien erg gaaf zou zijn is om dat 'random' melodietje langzaam aan te laten uitmonden in een duidelijke melodie.

yep, dit is strelende muziek. I LOVE THIS. het roept een droom toestand op.

mijn kritiek: 1. te veel galm in de 'stochastische' ostinato klanklijn. Ik vind dat er veel te veel galm in alle geluiden gebruikt wordt, maar ja. Het wordt zo'n soep, is dat echt nodig?
2. Het zou nog een veel langer stuk kunnen worden, met een zeer duidelijke ontwikkeling, bijv. frequentie [globaal] van laag naar hoog [voorbeeld], ontwikkeling [wat Bahamut volgens mij mede bedoelt] van de 'melodielijn'. Dit vereist een heel duidelijke.. INTENTIE, dat zou het stuk nog beter maken [alhoewel er zeker een lijn in te bekennen is hoor]

Debussy werkte ook met dergelijke 'klankbogen'. luister maar naar 'Le Cathedale Engloutie' voor piano solo. Binnen die klankbogen is er een duidelijk organische ontwikkeling hoorbaar. Dat geeft het stuk zijn indivualiteit.

ik moet gaan oppassen met deze muziek gaan luisteren op mijn werk, ik viel bijna in slaap.. *D

heel mooie track.. en na al dat gepraat over klankbogen en dergelijke voel ik mezelf weer een heel klein amateurtje in muziek maken.. maarja.. moet ergens beginnen.. goed gedaan FUSE...

:halleluja

l8tr

Hey je hebt hier een vrij goede soundscape weg gezet!!! zeer goede chilling ambient......

Heb hier niets op aan te merken ofzo eigenlijk...

ik hoop hier meer van te horen!!!

Ha eindelijk een snel extern servertje gevonden!! Dan heb ik hem tenminste binnen 4 seconden binnen hier ;)

Ik vind je nummer echt lekker los komen zodra de beat erin zit! Ongeduldig als ik ben kon ik het niet laten om na een minuut intro toch vooruit te moven...Denk dat de arpeggio me net even iets teveel werd... Heerlijk die choirspad (oid) op de achtergrond. Fijne chille beat!

Back