SE-1x OS update

ATOR

Stamgast
Heeft iemand van zijn SE-1x wel eens zelf het OS geupdated?

Dit is de 'how to' van de Studio electronics site:

Pay serious heed to these following cautionary prerequisites and requirements:

#1. DISABLE MIDI CLOCK. If you do not, you will damage, possibly irreparably, your Flash-ROM chip!

#2. Set your MIDI interface to 1MHz (this has nothing to do with "tempo" - which is preset), or whatever your slowest transmission speed is, for if you do not–again–you will savage, decidedly irreparably, your Flash-ROM chip. If it appears that your interface doesn't allow you to define this value DO NOT PROCEED!! Contact the tech. support dept. of the interface's manufacturer to obtain such instructions (pray they be available), and then ANALOGIA INC. (310-640-3546) to validate said instructions.

#3. Save off your own sounds (i.e., all ROM Banks & RAM Banks).

#3b. Default settings for the new LFO sync page will not be established in your RAM patches with the 085 update (or any other, sadly), so you will have to manualy define them per patch after installation is complete:<(

#4. Follow these instructions to the letter - you are replacing your SE-1(X)'s operating system. THIS IS SERIOUS BUSINESS

Ik heb 2 problemen:
- Hoe zet je de midi clock uit in Cubase SX3?

- Weet iemand wat de transmission speed is van een Emagic AMT-8 midi interface en waar ik die kan instellen?

Het lijkt erop dat ik maar beter een nieuwe chip met het laatste OS erop kan bestellen (ik heb ze daar al voor gemailed) maar als iemand me kan vertellen hoe ik het zelf kan doen :okdan:

Ik weet wel dat mensen hun Se1-x hebben gemold met de OS update, dus ik heb het niet geprobeerd. Die moesten dus een dure nieuwe eprom laten overkomen.

Ook zijn mij de voordelen van een OS update niet duidelijk.

Wat nu niet kan is 2 lfo's op de cutoff bijvoorbeeld, en dat lijkt mij wel een aardige functie.

Ik heb ooit wel eens een OS geflashed door met een andere synth de midi file af te spelen. Maar ik zou iig midi-ox aanbevelen voor het flashen. Daar kan je nl. wel ea qua midi snelheid instellen.
En dan zou ik het eerst met een bulk dump testen op je SE-1x en als je dat een paar keer goed gedaan hebt kan je het denk ik wel wagen.

ps. midi-clock in cubase staat in de manual :W

Als je in Cubase niet weet waar je de midi clock kunt instellen dan heb je die waarschijnlijk nooit aangezet en hoef je m dus ook niet uit te zetten.

Laat je even weten als het gelukt is met die update en hoe je dat gedaan hebt, mij is het namelijk nooit gelukt. Ik denk dat ik Studio Electronics nu al een keer of 8 over verschillende dingen gemailed heb, maar ze hebben nooit gereageerd, laid back assholes.

De SX midiclock controls heb ik gevonden, bedankt voor de tip over de manual 8~ Ik werk al lang met Cubase dus dan denk je dat je het programma wel helemaal kent maar in de synchronisatie setup was ik nog niet geweest. De metronoom van mijn electronische drumkit loopt wel in sync met SX dus hij staat wel aan.

De reden dat ik het laatste OS wil is de LFO midi sync. De snappification mod heb ik meteen gedaan toen ik hem binnenkreeg, het kost je wel een nieuwe weerstand maar dan heb je ook wat.

Mijn eerdere mailervaringen met Studio Electronics waren ook niet zo positief, hopelijk reageren ze deze keer wel binnen een paar maanden. Mischien dat ik ze bel als het te lang duurt.

Bedankt voor alle tips. Ik wacht tot ik een nieuwe eprom binnenheb en dan probeer ik de oude te flashen met Midi-OX.

Ik zou het afraden. Het is bijna zeker dat je je eprom gaat toasten. Die 1mhz is alleen in te stellen op bepaalde midi-interfaces die alleen op hele oude macs werken. Menig gebruiker heeft zijn eprom hiermee al om zeep geholpen. Ik wou mijn SE-1x ook updaten maar heb er vanwege die reden maar van af gezien. Zit sowieso weinigs boeiends in die update.

Los daarvan vind ik het belachelijk dat je in deze tijd niet eens je OS fatsoendelijk kan updaten. Ik heb sowieso geen hoge pet op van studio electronics, jammer dat ze zo'n goed klinkende synths maken anders had ik nooit wat van ze gekocht.

Bungeejumpen, sky diven, base jumpen?
Live life on the edgde, flash your own SE-1x. :D

En als SE moeilijk doet met email zou ik gewoon bellen of een ouwerwetse papieren brief sturen. Stelletje lamme takken daar.

Krenten !

Updateje hier, updateje je daar. Voordat je het weet ben je een godsvermogen kwijt voor al updates. En SE die het helemaal niet erg vind om die extra eproms te verpatsen en lekker moeilijk bereikbaar blijft.
Maar goed, ze vragen er geen 300 euro voor zoals Yamaha wel durft te doen.

Ik heb al een mail terug gehad. OS eprom kost $19.95 plus $12.50 verzendkosten. Kan ik de rest van mijn godsvermogen aan iets leuks besteden :engel:

Gewoon met cubase doen joh...
ik was ook huiverig maar uiteindelijk werkte het gewoon zonder problemen.

- Weet iemand wat de transmission speed is van een Emagic AMT-8 midi interface en waar ik die kan instellen?

is in te stellen via Sound Diver dacht ik, oftewel als je bvb logic gebruikt is daar een speciale tab voor, mogelijk staat het daar ook.

Ik heb het OS in cubase geladen en op 40 bpm ofzo afgespeeld.
Was wel een heeeeeeel klein midifiletje wat ik mij herinner.
Gebruikte interface is m'n emu1820m

Back