Lage output Kurzweil K2000R

Bram Sluiter

Stamgast
Hoi,

ik heb een k2000R van iemand overgenomen maar de output is erg zacht. Heb al een hard reset gedaan en naar de instellingen gekeken, maar hier lijkt alles goed te staan. Heeft iemand een idee hoe dit komt of is dit normaal voor deze bak??
Thanks

Bram

Laatst gewijzigd:
Mmm volgens mij heb ik dit ooit vaker gelezen. Maar dan bij de indiv. outs.

Kan ook best zijn dat je een instelling over het hoofd ziet want de bak is vrij uitgebreidt !

Dacht ik in het begin ook, maar als je een aantal midikanalen gaat aansturen, dus meerdere sounds tegelijkertijd, dan valt het nog wel mee. Ook is het ene geluid veel harder dan het andere.

Het gaat om alle outs a/b/c/d + mix. Het staat zo zacht dat ik er ongeveer 28db bij moet draaien om het een beetje te laten klinken. Hiermee versterk ik dan ook meteen mijn ruis erg.

Idd, de lage output is een bekend probleem,
In de jaren 90 geregeld gehoord...

NU: Ik heb in den tijd mijn uitgangen opgeblazen van m'n K2000
bij het versteken van een fiche in een studio waar aardingsproblemen waren.... en der steekt nu een Diode print in die rechtstreeks op't board is gesoldeerd...

MAAR:
Kijk effe of In't Midi channel menu (MIDI-CHANLS)
of je daar de OUTGAIN niet kunt verhogen....
Gaat tot + 30db !!! ik zet 'm meestakl op +12db
Standaard staat ie op 6db dach' 'k,
en als je'm op 12db zet, dan is't al 2x zo luid!!!

Verder kun je in de patch zelf nog vanalles zetten:

In elk 'DPS' Blokje kun je PAD Instellen:
18db = 18 db verzwakken!!! 0db = 0db verzwakken

En, in de AMP blok, kun je bij ADJUST ,nog eens 48db
bij geven!!!! Let wel op dat Veltrck de velocity beinvloed naargelang de velocity v/d note ON...

Je hebt dus mogel'kheden genoeg om de patch luider te zetten,
maar vervorming / clipping neemt ook toe bij een bepaalde grens...

Succes!!!

Ik heb ook nog steeds een paar probleempjes met mijn K2000r EN 2 linker handen, en ik heb ooit een link opgeslagen van iemand die hem eventueel zou kunnen repareren/nakijken.

Weet iemand misschien meer adressen?

Ik heb mijne K2000 in den tijd - '90 - binnengedaan bij Mill's Music, die 'm doorstuurde naar NDL...

Let wel op dat er mss niks aan je K2000r is,
maar dat de patch corrupt is!!!
'k Heb het hier al een paar keer vermeld,
anders moet je je probleem eens een beetje omschrijven...

Mij is een lage output nooit opgevallen. En hij stond gewoon met een 909 mee te beuken. Je kan idd op 1000 en 1 manieren de sounds intern versterken. Tis denk ik gewoon om de headroom optimaal te kunnen gebruiken. Voor een 48 db boost moet je je basis geluid sowieso zachter zetten want dan zit je gewoon tegen de 0 db aan te knallen ..

Wat is er mis met jouw k2000 barn ?

Conclussie is dat als je ongeveer 30db erbij moet draaien er toch iets mis moet zijn. Helemaal als ik hem vergelijk met een andere zelfde synth waarbij dit niet het geval is. De verkoper komt hem weer ophalen.
Thanks voor al jullie reacties

Conclussie is dat als je ongeveer 30db erbij moet draaien er toch iets mis moet zijn. Helemaal als ik hem vergelijk met een andere zelfde synth waarbij dit niet het geval is. De verkoper komt hem weer ophalen.
Thanks voor al jullie reacties

Je hebt er een 2de k2000 naast gezet ? of ga je af op onze opmerkingen ? Ik herinnerde me gisteren nog dat er ook nog een hoop achter de controllers zit bij een k2000. Als je alle patches heb geprobeerd dan is het duidelijk. De piano heeft standaard gewoon een hard volume dus dan zal het wel aan die desbetreffende k2000 hebben gelegen.

Maar ik moest het iig nog effe melden want ik heb wel eens me versterkers flink open gezet en toen knalde het geluid opeens toen ik per ongeluk 1 van de controllers een zet gaf.

In de nieuwere Kurzweils zit er een iets speciaals in ivm de audio uitgang waar ze een patent op hebben (heb ik eens ergens gelezen)....
Bij de oudere K2000(r) zit dat er niet in, dus ik verschiet er niet van dat er iets hardware matig fout zit aan je K2000r.
Ik heb mijn K2000 ook opgeblazen in de jaren '90....
Toen hebben ze er een Diode print ingesoldeerd...

Ik heb inderdaad bij 2 mensen met een k2000 en een k2000r na gevraagd hoe veel hij versterkt moest worden. Dit kwam in beide gevallen niet in de buurt van de mate waar in ik hem moest "oppompen".
Ook geld het volume probleem voor alle patches en voor alle uitgangen.
Heb ook nog via iemand gehoord dat het te maken kan hebben met een verkeerd geïnstalleerd soundboard. Hoe dit zou moeten zitten weet ik verder ook niet.

Back