ok daar gaat ie dan, mijn allereerste synth: de Kawai K1 mk2 ... een perfect masterkeyboard (61keys, velocity en aftertouch) met ook nog eens hele karakteristieke goeie (8bits) sounds..vooral de pads, strings en orgels zijn verrassend vet.... preset sounds zijn bv door Marc Bell's LFO gebruikt in hun eerste revolutionaire tracks, maar vooral bekent geworden vanwege Jan Hammer's gebruik ervan voor z'n Miami Vice soundtracks...er zitten behoorlijk wat patches in die je gelijk terugbrengen in MiamiVice sferen..... wordt ook wel eens de poor-mans fairlight genoemd...
256 digitale waveform samples, 50 ervan zijn van acoustische instrumenten. Je kan maximaal 4 waves combineren. Er is ook een soort van vector-synthese in die je in realtime met een joystickje kan toepassen, daarmee kan je dan tussen de waveforms pannen. Dit is helaas niet op te nemen via midi cc' ofzo. Verder zitten er effecten in, en drumsounds. 8 part multitimbraal en 16 stemmig polyfoon. De K1 heeft geen filter.
Hij is in perfecte staat, inclusief custom-made houten flightcase. Voeding gaat via adapter. Ik moet er bij zeggen dat er ooit in 1992 ofzo regenwater naar binnen is gelopen door lekkage, maar dat heb ik gelijk eruit laten lopen en de boel laten opdrogen en gefoned, zonder verdere nadelen (gelukkig). En de midi-implementatie is wat vreemd aangezien de K1 bij het loslaten van een toets een "all notes off" verstuurt, wat in sommige setups net iets teveel van het goede kan zijn.
Vraagprijs: 200 euro, ophalen in Utrecht..
Olaf