Nieuwe filterbank - Zal op MusikMesse gedemonstreerd worden.

JohnnyBusca

rocket scientist
Deze 4 kanaals filterbank is best interessant.
Hij heeft een wave shapper aan boord. De demo's klinken ook wel lekker!

http://tidalmusic.homestead.com/files/index.htm

4xfilter_wood_316.jpg

Wij doen verslag!

oe leuk! krijg ineens inspiratie om dit na te bouwen op mijn micromodular.......die heeft nl ook zo'n waveshaper module (daar heet het een wrapper) ...... als er nog meer geintereseerden zijn, of mensen die het evt. samen willen aanpakken?

Olaf

Ik wil die module ook nog in het echt hebben van Doepfer.
Als je deze na gebouwd hebt voor je micro, kun je dan die patch naar me mailen?

Lijkt me tof en ik ben benieuwd.

Als ik weer aan de MM ga zitten probeer ik ook wel een filterachtige patch te maken. Lekker experimenteren.

't zal dan wel een 2 kanaals versie worden aangezien de micro niet meer dan 2 mono inputs heeft ;)

zal ook een beetje experimenteren met feedback-loops en clipping, er zijn net een paar interessante ideetjes daarover langsgekomen op de NM mailinglist in combi met filterdesigns

Olaf

Jup.. hollanders !

Jup.. hollanders !

Het zijn inderdaad twee hollanders. Maar het resultaat mag er desondanks (hehe) zeker wezen !

Ik ben erg onder de indruk van de geluids-voorbeelden. En het idee om er een waveshaper in te hangen maakt het echt een soort semi-modulaire synth zonder oscillators.

aha

aha

Ik heb net op de site gekeken en ik vond die spullen al zo bekend voorkomen. Maar die gasten stonden in Ahoy met de musicexpo.

Heb ik nog met ze gepraat, ik was wel geïnteresseerd in die stepsequencer. Die zou door the sample temple verkocht worden.
Maar nu blijkt dat ie na 2 jaar nog niet af is....wel een beetje vaag hoor, want volgens mj hadden ze toen al een goed werkend prototype :confused:

Re: aha

Re: aha

Orgineel geplaatst door OnAcid
Ik heb net op de site gekeken en ik vond die spullen al zo bekend voorkomen. Maar die gasten stonden in Ahoy met de musicexpo.

Heb ik nog met ze gepraat, ik was wel geïnteresseerd in die stepsequencer. Die zou door the sample temple verkocht worden.
Maar nu blijkt dat ie na 2 jaar nog niet af is....wel een beetje vaag hoor, want volgens mj hadden ze toen al een goed werkend prototype :confused:

Yep, die step sequencer wilden ze al een tijdje maken, maar door leveringsproblemen met de CPU's voor de aansturing van de sequencer hebben ze eerst maar deze filterbank uitgebracht.

ok bij deze dan, versie 1 voor de nord (micro)modular.... je kan voor het triggeren van de envelope-follower switchen tussen het inkomende audiosignaal op links, of een sidechain op de rechter-in.....verder heb ik nog een overdrive voor het filter gezet zodat je zelf een beetje de filterkarakteristiek kan aanpassen.....

zal wel compleet anders klinken dan die hardwarebak maar misshien heeft iemand er wat aan ;)

Olaf

Attachments

• filterbankv1.zip
    600 bytes · Bekeken: 171
Ik ben de eerste die je patch gedownload heeft. Joepie! :)

Ben waarschijnlijk niet de eerste die hem uitprobeert.
Thanx!

Je kunt deze filterbank winnen als je een goede naam kunt verzinnen!
Ik kan in ieder geval rijmpjes maken! ;)

http://www.tidalmusic.com/

Succes!

Back