Een breaker erbij

Jos

Nieuwkomer
Hallo synthz,

Sinds gisteren ben ik lid op aanraden van Roderick 2 Wikked. Die plaatste een bericht op de mailinglist van Dutchbreakz.

Ik heet Jos van de Gruiter en speel gitaar in de live breakbeatband 9 Days Wonder. Verder ben ik gek op computers, synthesizers en samplers. Een gearlist vind je op onze site: www.9dayswonder.nl.

Joshttp://www.9dayswonder.nl

Jos welkom. Ondanks dat je een gitaar hebt ben je hier welkom. (je hebt immers intresse voor synths ;) ) maar als je hier te vaak komt dan weet ik 100% zeker dat je je gitaar gaat inruilen.

he jos,

welkom op t forum...ik ben zelf net lid en geniet nu al met volle teugen!

En wat betreft je gitaar...die wordt inderdaad vanzelf omgeruild voor een dikke synth!! (B.V. een waldorf)

Experimenten met gitaar..

Experimenten met gitaar..

Hehe.. we zijn hier niet vies van experimenten. Er zijn zelfs mensen die een Basgitaar in combinatie met een Korg-MS20 gebruiken.

Veel apparaten hebben immers een audio- of triggerinput.. en ja.. wat je daar precies instopt maakt niet uit.. zolang het maar een signaal tussen de 0 en 5 volt uitstuurt.. :p

oh ik ben zelf ook zeker niet vies van expirimenten,
ik kraak t daarom ook niet af, begrijp me niet verkeerd...

het is alleen zo dat ik zelf alleen met synths werk

Tsja, ik weet dat er in de dancewereld altijd een beetje laatdunkend gedaan wordt over gitaren. Heb ik geen problemen mee! Ik ben nooit zo'n zessnaren fetisjist geweest. En het is met gitaren niet als met synthesizers en samplers: het gaat er niet om wat je gebruikt maar hoe je het gebruikt.

Nu wil ik niet beweren dat ik zo'n geweldige en hoogst originele gitarist ben, maar door het gebruik van effecten weet ik het publiek vaak in verwarring te brengen. Zelfs geluidstechnici snappen vaak niet waar de geluiden vandaan komen.

Maar het is niet mijn bedoeling om een pleidooi voor de gitaar te houden. Zoals gezegd: alle instrumenten zijn bruikbaar. Zeker als je ze filtert, vervormd, verminkt en muteert dmv de moderne techniek. En daarvoor zit ik op jullie forum.

Jos

hoi allemaal,
ik ben ook nieuw hier
wel ff wennen aan de lollige interface maar ok
hopelijk kan iemand antwoord geven op de vraag over de TR808 die ik gesteld heb
en wie weet kan ik ook iets voor andere synthheadz betekenen.
cheerz!

Ja, ik was het die het Rodman voorstelde even deze site te droppen. ;) Dus welkom allemaal.

Dan dus ook maar reclame de andere kant op;
voor alle nederlandse breakbeat discussies:
http://www.dutchbreakz.com

Breed = (ex) dutch breaker en stond op CD volume 1.

Laatst gewijzigd:
Met gitaren kun je zeker freaky dingen doen, luister maar eens naar de eerste Pink Floyd platen, ik dacht dat het meeuwen waren die ik in een nummer van hun ooit hoorde, tot ik een soort clip zag waarin hij het met een gitaar deed!

Orgineel geplaatst door TraiZor
Jos: ik heb gezien dat jullie een A3000 hebben, bevalt die een beetje?

Yep TraiZor, die bevalt erg goed en ik heb hem al drie jaar. Op het sampleforum zeg ik er meer over in vergelijking met de Akai S2000 en de Emu ESI 2000.

Je leest in veel recensies dat de A3000 moeilijk te bedienen is. Ik ben het er niet mee eens. De indeling is erg logisch. Maar het is mijn eerste echte sampler dus ik was niet gewend aan een ander OS.

Je hoort veel over bugs en sinds ik heb geupgraded naar versie 2.0 heb ik er een ondekt. De loopcrossfade functie werkt niet meer (deed het in v.1 nog wel). Maar iedereen heeft andere bugs, geloof ik.

Men zegt dat de SCSI langzaam is, maar voor mij is het snel genoeg. Ik ben eerst een jaar met diskettes bezig geweest.

Dan is het vinden van de juiste RAM en harddisc ook een probleem. Het gemakkelijkst is om die bij Yamaha te bestellen, maar dat is wel duurder.

Ondanks al deze minpuntjes, ik vind het een geweldig apparaat, dat veel meer waar voor zijn geld biedt dan de concurrentie. Als je er een tweedehands te pakken kunt krijgen, doen of beter nog: neem de A4000, die is niet veel duurder.

Orgineel geplaatst door Ed Beukers
he jos, wat betreft je gitaar...die wordt inderdaad vanzelf omgeruild voor een dikke synth!! (B.V. een waldorf)

Jamaar, dat hoeft niet... Ik heb al een synth, drie zelfs:
- een Roland JP 8080 (voor de vette geluiden en de bediening)
- een EMU Xtreme Lead Turbo (werkpaard, met o.a. MoPhatt aan boord)
- een Roland D10 (gebruik ik alleen nog als master keyboard)

En er zullen er meer komen en kwil ook nog een goede akoestische gitaar en en en... (zucht, het leven van een muzikant is duur)

Ik speel zelf ook gitaar, niks mis mee.

Voordeel is o.a. dat je apparatuur hebt die je weer voor synths kunt gebruiken, zoals effectpedaaltjes en een Pod Pro.

Bovendien zag ik laatst in een muziekzaak een vaag gitaarsynthesizertje staan, monofoon bakkie met een VCO en filter.
Prijs stond er helaas niet op.
Gitaar erin en spelen maar :)

Back