Adapter - Voltage en mA

conso

Fold it
Ik moet een adapter moet gaan kopen waarover gemeld wordt: 'shoud be rated 9 V DC - 12 V DC and provide a current of 125 mA or more.'

Een adapter van 9 V DC (of 12 V DC) zal ik wel kunnen vinden, maar ik vraag me af wat de marge is met die 125 mA. Is daarover in het algemeen iets zinnigs te zeggen? Ik ben a-technisch maar wil wel graag voorkomen dat ik meteen iets laat doorbranden ofzo :L .

Ik heb een poosje geleden hier wel een thread gelezen waarin e.e.a. over adapters, voltages en mA's gemeld werd, maar die kan ik niet meer vinden...

Iemand het antwoord? :okdan:

Hallo,

ik heb een spoed vraagje over hetzelfde onderwerp.
Mijn Esi 25 keycontrol heeft het vandaag ineens begeven. Ik wil morgen (als ik op weg ben naar mijn gig in belgiƫ) bij feedback een nieuwe ESI KeyControl 25 XL kopen.

Mijn vraag is: gaat de (apart gekochte) adaptor voor de 25 keycontrol ook op XL werken?
In de manual van XL staat:

"DC 9V connector, connects to an optional power supply (not included) with 9V and DC
current."

Ik heb nu een 9V adaptor met 500mA en een 9V adaptor met 200mA. Gaat 1 van die 2 werken op de ESI 25 XL?

ik hoop snel wat van jullie te horen! alvast bedankt voor jullie antwoorden...

gr. Alan

Raar dat ze dat er niet bij zetten in de manual...

Anyway, een USB 2 poort levert maximaal 500mA bij 5V. Dus meer dan dat gebruikt het keyboard niet. Dus 500mA 9V zal meer dan genoeg zijn. Let wel even op de polariteit van de adapter.

update vanuit belgie.

ik ben dus bij feedback geweest om de KeyControl 25 XL te kopen. Ik ben dus met de (universele) adaptor (9V 500mA) van de keycontrol 25 ernaartoe gegaan. Maar het wilde hier niet mee lukken.
Daarom heb ik gevraagd of ze een adaptor hebben die wel werkt. Ze gaven me een adaptor van 1000mA. En zelfs die werkte niet. Uiteindelijk heb ik een heeeeeel erg grote (10 bij 10 bij 20 cm) adaptor gekregen van 2000mA deze werkte wel .....

Niemand bij feedback snapte er wat van... iemand van jullie misschien wel? heeft het egt met polariteit te maken en hoe kan je dat zien?

Zien is moeilijker dan meten.
Bij gewone en universele adapters staat meestal op het type plaatje een klein tekeningetje , waar de plus en de min opzitten [tip/shield]
Met een multimeter is het makkelijker en zekerder om dit te zien.

De grootste gros adapters hebben op de tip [dat kleine gaatje aan de voorkant] de -
Universele adapters hebben ook vaak een schakelaartje of is het stekkertje uit elkaar te trekken om de polariteit te verwisselen.

Back