MPC samples verwisselen

Stomme vraag, maar ik heb geen MPC en vind dit nergens in handleidingen/fora.

Je maakt een liedje, sequence in je MPC.

Je bent niet tevreden met bv de kick-sample. Je wil deze veranderen. Kan je dan een andere sample ipv die kick zetten zonder alles opnieuw te moeten inrammen... (zoals je bv in Battery gewoon een andere sample op een bepaalde note kan zetten, oftewel in je sequence de note kan veranderen naar een note waar een andere sample onder zit)...

Kort.

Maar even zeer krachtig.

En ik vraag het me al zolang af, dat ik het nu eindelijk hier echt gewoon eens vraag.

Ja je kan gewoon door je samples scrollen terwijl de MPC speelt. Het lastige is als je veel samples hebt ingeladen dat je lang moet scrollen.

Je vertelt er niet bij welke MPC je hebt...maar goed op de MPC4000 kan je gewoon op 'Assign' drukken en dat zal ook wel op andere MPCs zitten. Vervolgens kan je de pad indrukken die je wil aanpassen en met je cursorwiel een andere sample aan de pad toewijzen (mits je deze in je RAM geheugen hebt geladen).

Direct vanaf disk door samples scrollen en deze toewijzen kan volgens mij niet op de MPC 4000 (zou wel tof zijn trouwens).

MPC2KXL

Shift-6 (program)

Selecteer Drum program

Druk op PAD waar de sample aanhangt die je wilt wijzigen.

Je ziet in het eerste scherm naast de note, snd= sample naam

Ga met de cursor naar sample naam en gebruik het datawheel om de gewenste
sample te selecteren.

Dit kan allemaal terwijl je MPC loopt.

Bedankt,
aangezien ik geen MPC heb, vroeg ik me af of het ging.
Oh ik zie nu dat je schreef 'geen' ipv 'een'...maar zoals je ziet kan het dus (vrij gemakkelijk) ook op de mpc1000 / 2500 gaat het op een vergelijkbare manier. Pad aanslaan (in 'assign' modus) and vervolgens sampletjes scrollen tot je de juiste hebt.

Back