Nieuwe SputnikK: (Drum & Bass), Last Stand

Eindelijk weer eens een audio-brouwseltje van mij, ik blijf echt altijd te lang bezig met een track....maar hier is 'tie dan toch. En voor de verandering is het eens een keer drum&bass, maar dan niet van die donkere, maar meer spacey. Er zit zelfs een Rhodes geluidje in :)

Spullen gebruikt, Nord Rack II, Battery, Endorphin, MDA E-Piano, en natuurlijk het Creamware spul.

download hier (onderaan de pagina):

http://www.electromancer.com/artist.php?id=48

Laatst gewijzigd:
lekkere track, maar ik zal maar gelijk beginnen met wat ik slecht vind; de drumbreak mag wat mij betreft echt een zeer behoorlijke dot harder in de mix staan. Het meeste zwem je eigenlijk door een e-piano wolk heen.

Ik vind het wel een mooie dromerige sound verder, dus eh...drums flink harder en dan is t goed :D

ik vind het echt een super track!!
lekker vol en zweverig, dan zit het al snel goed bij mij.. en ook lekker energiek
sorry kan geen suggesties verzinnen ik vind 'm eigenlijk wel af
goed man :okdan:

ik heb eigenlijk wel een suggestie: meer van dit!! :P

Ik heb al enkele tracks van jou gehoord maar ik vind deze toch wel de beste die je gemaakt hebt totnogtoe... hoewel ik helemaal niet van DnB hou gaat deze prompt mijn playlist in... :)

Ik vind de bassline top en de sounds die erop liggen zijn gewoon af! Misschien kon je de drums nog een beetje accentueren... Voor de rest valt er op de productie niets op aan te merken... gewoon lekker, meer hoeft dat niet te zijn.
Vanaf 2:00 gaat ie echt lekker door... :W

Mooi zo!

heel erg goede track. klinkt erg af. het begin vind ik wat te langzaam op gang komen.
de pads misschien wat te eenzijdig?
een goeie mix ook. gefeliciteerd.

Origineel geplaatst door Pjotr G
lekkere track, maar ik zal maar gelijk beginnen met wat ik slecht vind; de drumbreak mag wat mij betreft echt een zeer behoorlijke dot harder in de mix staan. Het meeste zwem je eigenlijk door een e-piano wolk heen.

Ik vind het wel een mooie dromerige sound verder, dus eh...drums flink harder en dan is t goed :D

Ten eerste, allen dank voor deze complimenten. Dat geeft me weer een warm gevoel van binnen :D
Wat die drums betreft, ik heb al idd bij deze mix de verhouding piano en drums al een stuk veranderd, maar misschien toch nog niet genoeg... Ik heb zelf nog maar hifi speakertjes om op te mixen dus daar kan het aan liggen, maar voor mijn gevoel klopte het zo toch wel aardig met die drums.
Wat zegt de rest hiervan? Drums te zacht of niet? Bij overweldigende meerderheid van stemmen zal ik overwegen om er nog eens naar te kijken! ;)

Lekker hoor..... en moet inderdaad wel toegeven dat ik mee ga met de anderen..... de drums moeten wat harder.... dan word het nummer echt vet!!!

:okdan:

CP

Geweldige track!! Lekker om wakker mee te worden zeg... De uptempo beat maakt je lekker los..en de zweverige rhodes let's you float away... :)

Enig puntje kritiek (met oog op A&R managers)...Ik zou het begin wat subtieler, zwoeler, interessanter OF wat sneller laten opbouwen... Vanaf het moment dat de Bass erin komt is je track wat mij betreft perfect!

Kijk eens aan! Met een rustig beginnetje gaat hij lekker los. Zeker dromerige track en daar houd ik wel van. En die digitale sweep is erg tof.

En over de mensen met de drums. Het is ook een kwestie van smaak. En bij het masteren er ook nog op gelet en het valt erg mee hoor. Misschien dat jullie monitoring ook niet optimaal is. De drums is nl. erg in de track verwerkt. De kick en bas lijkt wel een geheel en da's ook wel tof.
En qua mastering, tjsa hij is al goed gemastered. En het dan nog een keer doen is dan onbegonnen werk meestal, maar toch iets met de compressie in het laag gedaan en wat helderheid met de rcgAudio High Frequency bijgeregeld (super pluggo) Ook iets van het stereobeeld af gesnoept, gaat wel een beetje ten koste van de extra geluidjes, maar op boxen hoor je die toch wel redelijk makkelijk.

Luister maar eens :)
http://mmbase.dyndns.org/synthforum/Last_Stand_mastered_by_fuse.mp3

ik heb de gemasterde versie van Fuse ook beluisterd. Het is echt een geweldig nr. ben er een beetje mee in LOve . .
Ik vind de drums zeker niet te zacht, ze zijn perfect zoals ze zijn. Wel vind ik over het algemeen het geheel net iets te scherp, alsof er een eq over bepaalde lagen is gehaald [waar ik persoonlijk niet zo gek op ben]. maar ja, dit zijn echt heel kleine details.. ik wilde het nr. nog even naar boven op de lijst halen, erm..

Dank je :)

Back