Ruisende Memorymoog?

SCD

Gearlust [on]
Iemand hier bekend met het fenomeen dat een Memorymoog meer dan gemiddeld ruist als ie aanstaat, t.o.v. andere analogen?
Kan het zelf nu niet testen omdat de mijn ergens anders staat, maar een kennis van me klaagt hierover en vroeg of dat normaal is.

Ik zal niet flauw doen en je vragen of je niet het geluid van de ventilator bedoelt. Nee toch he ?

Het is mij nooit opgevallen en ik heb het net gechecked, nee geen ruis. Zelfs niet in een geaard stopcontact (dat maakt bij de jp8 een enorm verschil).

Leuk Erik :duivels:

Nee, ik weet het zelf niet, iemand anders vraagt ernaar. Maar de mijne staat buiten de deur dus ik kan het niet checken nu. Het is mij ook nooit opgevallen. Jammer, want dat betekent dat er iets niet goed is aan de zijne waarschijnlijk.

Een noisegate kan helpen misschien, maar als ik hem was zou ik er toch naar laten kijken.

Dank voor de reactie heren!

Zoals Wouw al zei: je bedoelt toch niet de zware ventilator ?
Anders zou ik het helaas ook niet weten.
Een Noise Gate kan een tijdelijke oplossing zijn, maar als het ruis uit de MM zelf komt, doe je er mss. beter aan om 'em toch eens te laten nakijken.

Ook geen uitzonderlijke ruis hier....

Nou, dit zijn voldoende reacties om te veronderstellen dat er iets aan de hand is met dat ding. Ik had zelf ook al het idee, maar ja, ZOveel MM bezitters ken ik nou ook weer niet. dank voor de reacties!

Back