Nog een noobje erbij !

Leto

Nieuwkomer
Hallo,

Mijn echte naam is Bram, ben 26, woon in een boerendorpje 25km van Gent. Na jaren geen muziek meer gemaakt voel ik nu echt de kriebels om het eens serieus te beginnen aanpakken. Ik hoor veel te veel rommel en ik denk regelmatig : dit kan ik echt wel beter, geef me gewoon het materiaal ;) Klinkt allicht wel uit de hoogte maar muziek is het enige in mijn leven waar ik ooit iets van ambitie in heb gehad en heb nu beslist er te in gaan investeren.
Een tiental jaar geleden heb ik geklooid met Impulse Tracker en Fast Tracker en daar bleef het dan ook wel bij, het laatste trackje dateert reeds van 2000. Helemaal niks hoogstaand. Vroeger was ik erg in Techno en D&B en ooit zelfs gabber, maar na een tijdje heb je dit wel gehad, Psychedelic Trance en EBM/Industrial zijn de gebieden die me nu al een hele tijd boeien en blijven boeien, maar zoals eerder vermeld vind ik heel wat releases vrij zwak en weet ik gewoon dat ik beter kan dan dat, dus vandaar ;)

Ik koop niks in een bui dus vandaar dat ik hier beland ben, om te duiken in een hele hoop ervaringen van andere users hier die reeds jarenlange ervaring hebben.

Onlangs wou ik het 'componeren' nog eens een kans geven en een aantal software pakketten uitgetest en het kon me allemaal niet lang genoeg boeien, zitten klooien met een muis om aan een knopje te draaien op een virtueel paneel is niet iets wat ik lang zou volhouden, ik wil echt wel voornamelijk met hardware werken en heb er nu dus een beetje een budget voor ;) Het enige waar ik vrij zeker van ben dat ik wil aanschaffen is een Roland MC-808, al heb ik al gelezen dat de meningen over dit toestel hier erg verdeeld zijn, maar ik heb het even in handen mogen hebben en het klikt :p

Ik heb enkele dringende vragen dus die zal ik hier gauw posten,

Greetz

Back