Sustain die niet altijd word geregistreerd in cubase

bart1986

Stamgast
Ik wist niet echt waar ik dit topic moest laten, hoop dus dat ie goed staat.

Ik gebruik in mijn studio alleen maar vst's en daarom heb ik geen superdeluxe nieuw keyboard, aangezien ik die geluiden toch niet gebruik. Ik heb een GEM (WK2) waarmee ik opneem. Het sustainpedaal wat ik gebruik is er een van Roland en die werkt zonder problemen op het keyboard.

Máár wanneer ik een vst-instrument, bijvoorbeeld thegrand2 gebruik en ik druk het pedaal in, dan word met behoorlijke regelmaat het pedaal niet geregistreert en is er dus geen sustain op plekken waar ie wel moet.

Ik gebruik overigens Cubase SX3, heeft iemand enig idee waar dit probleem door kan komen? En nog beter, hoe het is op te lossen..

Kijk eens ff in je List-editor, wordt de midi-cc van het pedaal wel altijd geregistreerd (elke keer als je je pedaal intrapt)?

In dat geval kan het zijn dat The Grand hem gewoon niet altijd accepteert / oppikt.

The Grand is nu eenmaal een supereigenwijze slecht geprogrammeerde VSTi!

ze worden ook niet in list editor geregistreerd aangezien ik de sustain er zelf in moet gaan zitten tekenen en dat is niet echt zo'n mooi effect wanneer je dat op die manier doet.

Back