• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

Sequential Tom

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

omiel

Ik heb de grootste
Sequential Tom met twee cartridges. Snaredrum switch moet vervangen worden. Doe een belachelijk bod. Ruilen is ook o.k.

Kijk, en dat bedoel ik nou. Zie ik die Tom weer staan en ik heb net een Multi-Trak gekocht. Staat toch mooi naast elkaar.
Wat bedoel je precies met die snare-switch? Als ik het me goed herinner ben jij de handigste van ons twee en betekent dat, dat ik het niet zelf kan..... Of wel?
Ik wou dat je een midi-interface nodig had.

Staat er ergens een site waar op staat wat zon SCI Tom nou precies is? Ik kan me niet voorstellen dat er alleen maar een tomtom uit zo'n bakkie is te halen.

leo -> klopt het nou dat de Multi-Trak minder 'analoog' klinkt dan de Six-Trak? Op zich heeft de Multi-Trak wel 6 outputs, dus als ie het zelfde klinkt dan zou ik die liever hebben.

De Tom heet geen Tom omdat ie tom-geluiden heeft! Ik geloof dat de baas van Sequential een grote Tom & Jerry fan was en Jerry rijmt op herrie, dus dat wilde hij niet. Daarom werd het Tom. Of zo.

Ik ken van Sequential alleen de Prophet600, Pro-One, de Drumtraks en de Tom. En de Multi-Trak natuurlijk. Wat ik lees is dat de Sixtrak een halve Multi-Trak is. Dat-ie minder analoog zou klinken lijkt me flauwekul. Wat mij betreft is het een leuke Krafwerk-achtige synth. Geen geweldig scheurijzer.
Boost303 zou er niks aan vinden, zelfs met unison, dat weet ik zeker.

De Tom en de Drumtraks vind je inderdaad heel erg terug op Prince 1999 en volgens mij ook op Shake it Up van de Cars.
Het geluid moet je aanstaan. Ik vind de samples echt wel leuk, maar het apparaat zelf laat nauwelijks editing toe. Ja, de tuning. Dan krijg je zo'n Ome Joop-achtige bejaarde clap of zo.

Ik zette analoog tussen haakjes omdat het natuurlijk beiden analoge synths zijn, maar ik hoorde dat de Multi-Trak andere VCO's gebruikte die weer wat minder 'vet' zouden klinken.

Er zit op de Multi-Trak een chorus, een betere sequencer en individuele outputs voor elke voice voor zover ik het begrepen heb, verder is het technisch gezien een Six-Trak.

Als de Multi-Trak minder vet klinkt (of gewoon anders om het neutraal te houden) dan een Six-Trak dan houd ik mijn Six-Trak, anders ga ik op jacht naar een Multi-Trak omdat die individuele outputs heeft.

Een Six-Trak kan best redelijke 303 achtige geluiden maken, door mijn distortionpedaal klinkt het heel heftig. Als de Multi-Trak dat niet heeft dan heeft het geen zin om er een te zoeken, dan kan ik beter mijn Six-Trak om laten bouwen zodat ie individuele outputs heeft.

Op het eerste gezicht (ik heb er nou wat meer over gelezen op inet) lijkt die SCI Tom wel een leuke drumsynth, ik vind veel van de klanken wel leuk maar volgens mij kan ik met samples toch precies het zelfde doen?

Met de Tom kun je de samples pitchen pannen en achterstevoren afspelen. Dat maakt hem dus best wel leuk. Voor de rest zitten er de normale drumklanken op. Op de contemporary card staan nog wat effecten zoals laser en scratch enzo, en de latin card zal ik maar niet uitleggen. De Drumtraks is in principe een eenvoudigere bak, maar heeft meerdere uitgangen. Ikzelf vind de Tom leuker dan de drumtraks.

Je kan op je Sixtrak ook 6 uitgangen bouwen. De mijne heeft dat gehad, maar de vorige eigenaar heeft dat bord eruit gesloopt omdat de oscilators erdoor instabiel zouden worden ofzo. Ik heb nog wel 6 extra gaten er achter op zitten. Ziet er toch wel stoer uit als je er zomaar wat losse kabels instopt.

Ik open ff een nieuw topic voor ik Twin-X of BamBam weer op mijn dak krijg :)

Orgineel geplaatst door bikkel
Ik open ff een nieuw topic voor ik Twin-X of BamBam weer op mijn dak krijg :)

Na tweehondertien berichten begin je t al te leren ;)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back