hoe electronisch drumstel isoleren...vloer/drumstel iemand wat tips?

michielhemmer

Stamgast
Ik ben net verhuisd en voor dat ik een stenenschuur ga maken in de tuin (1.5-2jaar) ben ik aangewezen op de zolder (die overigens niet mis is!! 22m2)

Situatie: het is een zolder met eikenhouten vloer (planken) en hout op het schuinedak.

Mijn probleem is: het electronische drumstel (yamaha DTXpressIIIs) staat dus op de vloer en dat contact met de vloer maakt dus veel lawaai en dat wil ik zoveel mogelijk vermijden (voor de buren).

Mijn vraag is: Hoe kan ik de klappen op de grond isoleren(hiatpedaal,basedrum).....het drumstel staat op rubberen poten maar dat is natuurlijk niet genoeg.

Zelf zit ik te denken om om het drumstel een bak te maken waarin bijvoorbeeld zand komt voor een zwevende bodem ........ik noem maar wat??!?!?!!

Jullie hebben vast wel wat ideeen.....(die niet te prijzig zijn)

Kijk eens op drumforum.nl. Daar zijn een paar threads hierover met een beschrijving van een soort zwevende vloerconstructie op tennisballen (kan ook zijn dat daar de links naar de betreffende bouwbeschrijving alleen staan; weet ik even niet meer). Hoe dan ook, veel mensen hebben dit probleem maar het is niet even simpel op te lossen. Het gaat om contactgeluid dat lastig te isoleren is.

ja ik zie het topic ook....en klinkt interessant......ook hebben ze het over rubbermatten van de praxis van 2,5cm dik die het goed zouden dempen.

maar ik sta nog steeds open voor andere varianten!!

Back