Geluidskaart kraakt...

Mindhunter

Ouwe rot
Ik ben in het bezit van een Echo layla3g geluidskaart.

Het is een prachtig apparaat met een mooi geluid. Maar sinds ik Windows Vista heb geinstalleerd, kraakt hij soms in Windows Media Player.

Wanneer ik cubase gebruik met Vst's, heb ik hier geen last van.

Ik heb al eens op internet gezocht en er werd me aangeraden om de Asio drivers te installeren. Ook dit mocht niet baten.

Weet iemand hoe het kan dat het in Cubase niet kraakt en in mediaplayer wel?

En ik weet dat Vista misschien geen goede keus was, maarja ik heb geen zin meer om alles opnieuw te installeren.

alvast bedankt voor een eventuele reactie!

p.s. Wie heeft hier op het forum dezelfde geluidskaart???

Cubase gebruikt asio drivers, media player niet.

Waarom je media player dan kraakt weet ik ook niet, je kan er in elk geval geen buffer mee instellen zoals cubase dat met asio wel kan. Ik denk dat je gedult zult moeten hebben tot vista wat beter met jou kaart kan omgaan.

Euhm, maar in Cubase heb ik als driver de driver van ECHO ingesteld, niet de ASIO.

Dus dat advies van een asio driver installeren heeft dus geen zin aangezien je mediaplayer niet kan instellen op ASIO???

Ik zal eens een e-mail naar echo sturen... misschien dat hun wat raad weten.

Bestaat er geen andere manier om mp3's af te spelen zodat ik wel die asio driver kan gebruiken?

Ik krijg die asiowinamp niet goed aan de praat, loopt steeds vast ???

Ik denk toch dat de drivers nog niet echt helemaal goed zijn ... in een readme.txt file sond het volgende:

In Vista, you may hear glitching with Windows Media Player. If so, try changing the preferred format to a lower sample rate in Vista’s “Sound” control panel.

Ik weet alleen niet wat glitching is, maar het lijkt op gekraak ..

Dan maar mp3s inladen in cubase om ze af te spelen en wachten op een nieuwe driver ... :stupid

Back