Akai S3000XL midi controllers

C738

Meubilair
Hoi Luitjes!

Sinds gister ben ik de trotse bezitter van een akai S3000XL, en ik ben heftig aan het ontdekken.
Op het moment ben ik aangeland bij de filter-sectie, en ik heb vraag me af of het mogelijk is om de cutoff en resonance aan te sturen met midi-controllers (zoals bij mijn CS1X controller 74 cutoff is en 71 resonance).
Ik kan ze wel koppelen aan het modulatiewiel.
Weet iemand of dit ook anders in te stellen is?

Robin

In dat lijstje waar modulatie ook in staat .... kan je kiezen (zoals je weet) uit verschillende mogelijkheden.

Het filter zal ongetwijfeld een controller nummer hebben ..... echter heb ik die in de 6 jaar dat ik met akai werk nog nooit gebruikt. t'Is toch juist makkelijk dat je um gewoon kan toewijsen !!

:)

Yeah, ik weet nu hoe het werkt met die externe controller, maar het zou handig zijn als het gewoon ook zou willen.
Misschien kan ie het gewoon niet, das ook geen ramp verder.
Ik piel nog wel verder. Hoe moren pas om acht uur op mijn werk te zijn *grinnik*

Hallo. Je filters kan je onder het modulatiewiel zetten of onder de pitchbend, als je die toch niet gebruikt. Moet je wel de pitch bend op 0 zetten (standaard staat ie op 2 en -2). Ik weet niet of er betere manieren zijn. Volgend mij kan je de filters niet aansturen met cc´s of zoiets, zoals je bij de csix kan doen. Hij ontvangt behalve pitch en modulatie verder geen info. Heb ik dit zo goed of weet iemand het beter? Mijn vraag aan andere mensen is de volgende: hoe kan je de effecten (de waardes binnen 1 effect om precies te zijn) veranderen? Doei.

Back