konnichiwa

letterman

Music speaks where words fail.
leuk forum! dus even voorstellen.

het laatst beluisterd: The Gun Club, Cabaret Voltaire, Basic Channel, Mr Flagio, Virgo Four (In A Vision raakt me iedere keer), Wax Doctor, Calibre, Jazzanova, Wildstyle soundtrack, Pilooski, Technotronic, Playgroup, Serge Gainsbourg, DJ Shadow, Augustus Pablo, Tullio De Piscopo, Strings of Life, Lee Burridge (Balance 12, ijzersterk) en John Coltrane.

nu staat Urban Tribe op.

heb voorkeur voor donker, diep, zwoel. en vind dat vooral in dub, d&b, abstracte dingen, en ook detroit, chicago, oude disco, italo, electro, beetje jazz, soul en jaren 80 singletjes.

vinyl is mijn ding. een dik geperste 10" uit de hoes halen en opzetten, daar word ik wel blij van.
en dan het liefst met veel bas, zodat je letterlijk in het geluid kunt stappen.

muziek is ook iets fysieks.

en voor mij liever een oude analoge bak dan mooie plugins.
op mn werk (grafisch, web) kijk ik al genoeg naar een beeldscherm, dat zal ook invloed hebben.

muziek houdt me altijd al bezig. begonnen met cassette edits, later dj-en (d&b), een drumcomputer kopen, synth erbij, en nog een, ableton ontdekken.
voor ableton zoek ik een alternatief, want verder dan demo's maken kom ik nu niet. (hoezo kritisch?)

aan mijn sh1 en juno60 heb ik voorlopig meer dan genoeg.

als hart van mijn setup denk ik aan de aw1600 of mpc, mede door wat jullie er over zeggen. voor wie kan adviseren, zie mijn vraag.

tot later.

ciao

Back