Brom in monitor speakers na aansluiten Sonic Cell

pip

Ouwe rot
Ik heb zojuist twee ESI nEar 4 monitor speakertjes gekocht om aan te sluiten op mijn Roland Sonic Cell. Het rare is dat er een erg harde brom hoorbaar is. Sluit ik mijn Casio PX-300 stage piano aan op de speakertjes, dan is er niks aan de hand...

Iemand die dit probleem op kan lossen? Heeft het te maken met de jack-plugs aan de kabel, waar ik slechts 1 i.p.v. 2 'zwarte streepjes' zie?

Die twee zwarte streepjes op je pluggen van je Jackkabel geven aan dat het stereopluggen zijn.

maar is je Soniccell aangesloten op een geaard stopcontact?
Vaak wordt brom veroorzaakt door een niet geaarde voeding.

Ik hoop dat ik je hierbij heb verder weten te helpen.

Bedankt voor je snelle antwoord. De Sonic Cell wordt aangesloten met een adapter en de stekker heeft geen randaarde. Ik heb toch een ander stopcontact geprobeerd, maar dat hielp helaas niks. Aan de onderkant zit een schroefje, dat ik kan aarden. Ook dat hielp vooralsnog niet.

Wat me opvalt is dat de brom er ook is als het apparaat uitgeschakeld staat, maar wel ietsjes zachter (half volume van wanneer de Sonic Cell aan staat).

Overigens werkt de hoofdtelefoon-aansluiting prima. Ik hoor geen enkele brom. Daarnaast lukt het prima om de output van de Sonic Cell zonder brom weer te geven op de interne speakers van mijn Casio Stage Piano...

Laatst gewijzigd:
Gebruik jij dezelfde kabels voor je monitoren alswel waar je de Casio mee verbind?
Kabels kunnen namelijk fungeren als antennes, hoor je verder ook ruis? of alleen brom?

Anders zou ik zeggen, probeer paar kabels uit, is de brom weg dan weet je dat het aan je kabel lag.

Nee het zijn dezelfde kabels... De brom is ook dermate hard dat ik me niet kan voorstellen dat het veroorzaakt wordt door dit soort dingen. Maar bedankt voor het meedenken in ieder geval...

Dan heeft het sowieso met de voeding te maken, brom wordt veroorzaakt door electriciteit.

Ik zal nog eens het nodige proberen met die voeding en aarden inderdaad. En heb gelijk maar een berichtje naar Roland gestuurd. En mocht het nog niet lukken dan, dan gaan ze vrolijk terug naar de winkel. Bedankt tot zover!

Nog een vraagje: zou het ook te maken kunnen hebben met een 'balanced' signaal dat uit mijn Sonic Cell komt (dit weet ik niet zeker), waardoor mijn mono jack kabels niet toereikend zijn?

Laatst gewijzigd:
hola, heb em nu ook (eindelijk) soniccell.
kan de brom, gefluit bevestigen.
dit dan alleen als de USB kabel met me laptop aangesloten is,
mijn oplossing: heel de gare USB van deze module overslaan en gewoon odskool midi kabels erin klaar.

Roland heeft duidelijk nog geen kaas gegeten van USB interfaces en windows drivers, en schuift dat met een disclaimer in de schoenen van de eindgebruiker.

Dus bespaar jezelf een hoop tijd en koppijn, midikabels erin, audio out bij de rest van je spullen erbij, klaar!
Dikke module met een vst pluggy om je patches te selecteren en editten. Leuk spul! :okdan:

hola, heb em nu ook (eindelijk) soniccell.
kan de brom, gefluit bevestigen.
dit dan alleen als de USB kabel met me laptop aangesloten is,
mijn oplossing: heel de gare USB van deze module overslaan en gewoon odskool midi kabels erin klaar.

Roland heeft duidelijk nog geen kaas gegeten van USB interfaces en windows drivers, en schuift dat met een disclaimer in de schoenen van de eindgebruiker.

Dus bespaar jezelf een hoop tijd en koppijn, midikabels erin, audio out bij de rest van je spullen erbij, klaar!
Dikke module met een vst pluggy om je patches te selecteren en editten. Leuk spul! :okdan:

als het aan de PC hangt met een USB kabel dan kan de PC zelf de boosdoener zijn. Mijn vroegere Edirol UA25 gaf altijd een brom als deze was aangesloten op mijn iMac. Inderdaad een aardingsprobleem. Even een stekkerdoos ertussen en het probleem was opgelost...

Back