Hoe kriig ik mijn Korg via Logic te horen?

Future Funk

Ouwe rot
Hallo,

ik ben redelijk nieuw met Logic en ik hoop dat iemand mij simpel kan uitleggen hoe ik mijn Korg R3 via Logic 8 kan horen. Ik heb de Korg geinstalleerd en ik kan met de Korg synth andere softsynths aansturen. Heb de output van de Korg in input 1 en 2 van mijn Motu 828 firewire..

Wat moet ik waar selecteren?

Alvast bedankt!

Hoi FF,

Toevallig heb ik net mijn Korg Poly 800 (overgrootopa van jouw Korg8D, maar het idee is verder hetzelfde) aangesloten op mijn audio interface (Focusrite Saffire PRO 10 i/o) om te gebruiken met Logic Pro 8.

Hoe ik het gedaan heb is als volgt:
- Gezien je uitleg ga ik ga er even vanuit dat je de MIDI en audio kabels goed hebt aangesloten (audio: links op input 1, rechts op input 2)
- Het stukje software waarmee je de audio interface gebruikt moet je gebruiken om de directe output via monitoring van de Korg uit te zetten. Anders hoor je én het originele geluid van de synthesizer én het bewerkte signaal ervan via Logic. Let er ook op dat je de panning van kanaal 1 helemaal naar links draait en de panning van kanaal 2 helemaal naar rechts. Anders heb je een mono geluid.
- In Logic maak je een nieuwe 'track' aan met de volgende parameters:
number: 1
type: audio
format: stereo
input: input 1-2
output: (wat je als output al standaard had, ik heb 1-2)
input monitoring: check (aan)

Nu heb je een track voor je synthesizer in Logic die je net zo als andere instrumenten binnen Logic kan gebruiken. Let wel dat als je van dit kanaal het volume helemaal uit zet je niets moet kunnen horen van de output van je synth. Als dit wel zo is hoor je het signaal dubbel (wat volgens mij een veel voorkomende fout is waar ik ook in trapte :P )

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. :mega:

Nog ter aanvulling: Je Korg heeft waarschijnlijk 0ms latency, de rest qua software instruments waarschijnlijk minimaal 10ms waardoor het zooitje niet synchroon loopt. Om dit te verhelpen kun je bij preferences>MIDI in Logic het tabje 'Sync' aanklikken en bij 'All MIDI Output' de delay aanpassen (ergens onder de 0, -10ms bijvoorbeeld) Dit moet je op gehoor doen, of testen door het signaal te bouncen (op te nemen) van beide geluidsbronnen en te kijken wat hoeveel achterloopt. Succes ermee :)

Back