mod aan tr-505

remi v

Stamgast
hallo

heb een individuele uigangen (8 plus de 2 normale is 10)mod aan mijn tr-505 gedaan. had em al een tijdje in gebruik en d8 van nu wordt het eens tijd!!!

505 heb ik vorig jaar gekocht voor 60 euro met deze uitgangen heb je een hele leuke drumcomputer voor weinig geld

wil nog de pitch per kanaal kunnen veranderen dat wordt de volgende mod

iemand hier ervaring mee?

je moet even zoeken op de 707/727 mods

waarschijnlijk zal het dezelfde aanpak zijn: kort samengevat: je veranderd de aanwezig clock-source voor de sample roms door een nieuwe, variabele clock source. als ik het goed herinner that is ;)

weet iemand of je met de pitch mod de pitch traploos kunt instellebn net als een 909 bijvoorbeeld?

weet iemand of je met de pitch mod de pitch traploos kunt instellebn net als een 909 bijvoorbeeld?

normaal wel,

natuurlijk kan je hier discussieren of digitaal wel "echt" traploos kan zijn :geslaagd:

komt wel serieus wat extra electronica aan te pas denk ik zo hoor...

909 is analoog 505 niet........in een 909 wordt geluid dmv stroom opgewekt bij een 505 zijn het samples....die zijn moeilijker te manipuleren.

909 is analoog 505 niet........in een 909 wordt geluid dmv stroom opgewekt bij een 505 zijn het samples....die zijn moeilijker te manipuleren.

die hihats van de 909 zijn gewoon digitale samples hoor (en te pitchen) :geslaagd:

dat is waar:stupid maar als je ze dan wel zou willen pitchen op de 505 hoe doe je dat Rvooh qua modificeren? Je zegt dat je daar quote:komt wel serieus wat extra electronica aan te pas denk ik zo hoor...'
leg eens uit.....

dat is waar:stupid maar als je ze dan wel zou willen pitchen op de 505 hoe doe je dat Rvooh qua modificeren? Je zegt dat je daar quote:komt wel serieus wat extra electronica aan te pas denk ik zo hoor...'
leg eens uit.....

wel zoals ik zei zoek ook even op naar de 707/727 mods, is hier op dit forum al ter sprake gekomen.
mijn waarschijnlijk technisch incorrecte uitleg:
geluiden zitten in chips gebakken, die chips lopen aan een bepaalde kloksnelheid (die uiteindelijk ook de afspeelsnelheid->pitch bepaald), waarschijnlijk is er amper 1 klok, maybe is het mogelijk op 1 of andere wijze de snelheid daarvan te regelen, maar dan is dat nog steeds globaal,
vandaar ik dus dacht voor elk afzonderlijk geluid een variabele klok te laten genereren..
en daar komt een hoop extra electronica aan pas.

hier stond de info vroeger denk ik, nu enkel nog google cache: "-new 555 sample clocks for each sound (independent pitch control over each pair of sounds!)"

waarschijnlijk staat de info wel op de 707 yahoo group die daar gelinkt staat. (dergelijke vind je meestal wel op yahoo groups ;) )

Tr 505 Mods

Tr 505 Mods

okee Burnkit2600 is weer online......
hier de link voor alle mods betreffende de TR 505.
http://burnkit2600.com/gear/tr-505/
Ook de individuele pitch mod en een mod die de hele mix up pitched.
Van de BK2600 site:
Individual Pitch mods
A more complex mod will give you individual pitch control of the 8 drum channels, up and down. If you desolder 8 pins on the gate array and hook them up to your own clock(s), you will then have individual pitch controls. The gate array is IC9, on the underside of the board:
Rob Ashby (a.k.a. Jaicen) has designed a simple circuit using 2 Schmitt Triggers for control of 6 voices. It can be installed permanently, or with a removable breakout box. He wrote a tutorial:
http://burnkit2600.com/gear/tr-505-pitch-bend-mod/
Dit is zeer duidelijk uitgelegd met pics en schemas

ik ga hiermee aan de slag :D zal pittig worden

Back