Welke pci of usb geluidskaart bij KRK RP5 boxen?

Agora

Nieuwkomer
Hallo,

Wilde eerst de M-Audio Audiophile 192 aanschaffen maar omdat alle M-Audio kaarten geen "what you hear" functie hebben wil ik graag een ander merk. Met "what you hear" bedoel ik dat je bijv in Windows met een sequencer realtime het geluid van een filmpje kan opnemen via de wave out (deze benaming verschilt per geluidskaart).

Misschien wel handig om dit even te vermelden: Ik produceer softwarematig muziek dus geluidskaarten met veel in en uitgangen is niet echt nodig.

Heb net een beetje lopen surfen op de Feedback website en kwam deze rakker tegen:

Alesis IO2 USB
alesis-io2_350_ffffff_75.jpg

Zou deze geluidskaart een goede keuze zijn icm de KRK RP5 boxen?

Alvast bedankt! *D

Laatst gewijzigd:
Wilde eerst de M-Audio Audiophile 192 aanschaffen maar omdat alle M-Audio kaarten geen "what you hear" functie hebben wil ik graag een ander merk. Met "what you hear" bedoel ik dat je bijv in Windows met een sequencer realtime het geluid van een filmpje kan opnemen via de wave out (deze benaming verschilt per geluidskaart).

zoals ik al zei
deze functie kan software voor je doen...

zoals ik al zei
deze functie kan software voor je doen...

Klopt inderdaad dat je dat hebt gezegd 8o)

Maar ik heb uiteraard dat programma geprobeerd wat je had opgegeven maar helaas geen resultaat ;{

hier wel hoor
er zijn ook nog andere programma`s en trucs ... google maar eens
je gaat toch geen geluidskaart kopen of niet vanwege deze software feature?

hier wel hoor
er zijn ook nog andere programma`s en trucs ... google maar eens
je gaat toch geen geluidskaart kopen of niet vanwege deze software feature?

Hehe als je het zo zegt klinkt het inderaad wel erg krom haha..:)

Het zit zo. Bij m'n ouders staat een pc met KRK RP5 boxen + een M-Audio Fasttrack USB.

Ik woon op mezelf en omdat ik zo gecharmeerd ben van de KRK speakers wil ik ze hier ook aanschaffen. Dus moet ik ook hier overgaan naar een andere geluidskaart. Daarom zit ik te overwegen om een andere te halen.

Maar Ramoonus, ik ga zo toch persoonlijk naar de Feedback en laat me adviseren. Misschien koop ik toch wel een PCI geluidskaart. De Emu 1212m lijkt me ook niet verkeerd. Alleen jammer dat je bij de meeeste PCi kaarten geen volume knop enz hebt etc. Maar dat kan ik denk ik wel oplossen met een Audiodock ofzo...

Maar Ramoonus, ik ga zo toch persoonlijk naar de Feedback en laat me adviseren. Misschien koop ik toch wel een PCI geluidskaart. De Emu 1212m lijkt me ook niet verkeerd. Alleen jammer dat je bij de meeeste PCi kaarten geen volume knop enz hebt etc. Maar dat kan ik denk ik wel oplossen met een Audiodock ofzo...

of je kijkt eens naar een SM Pro NANO :)

Totalrecorder kan dit ook... gewoon alles opnemen wat uit je geluidkaart komt als wav file of mp3..

had ik in een andere topic al tegen `m gezegd maar hij wil niet luisteren
:biertje:

Volgens mij zoekt hij gewoon een excuus om een nieuwe blitse soundcard te kopen ;-)

had ik in een andere topic al tegen `m gezegd maar hij wil niet luisteren
:biertje:

Dude, uiteraard heb ik Totalrecorder geprobeerd. Maar dat werkte niet. kreeg totaal geen geluid met de fasttrack.

Volgens mij zoekt hij gewoon een excuus om een nieuwe blitse soundcard te kopen ;-)

lol

Maar om het verhaal ff af te maken... :engel:

Ben dus vanmiddag naar de Feedback geweest en heb om daar om advies gevraagd...

Momenteel heb ik hier 2 splinternieuwe KRK RP5 boxen staan en deze zijn aangesloten op de E-MU 0404 USB 8)

Tijdens de installatie zag het er somber uit, na het installeren van de driver CD werd mn Emu na het rebooten niet goed gevonden door Windows. USB 2.0 apparaat gevonden maar daarna gebeurde er niks.

Uiteindelijk is het me gelukt door eerst weer de Emu drivers te uninstallen en daarna bij Device manager de USB 2.0 drivers weg te flikkeren zodat ze na het rebooten ff door Windows opnieuw worden geinstalleerd, een schone start zeg maar :kimono:

Daarna de drivers opnieuw geinstalleerd en na de reboot werd mn 0404 door Windows gevonden :geslaagd:

hey agora

ik heb onlangs ook nieuwe krk rp5 monitors gehaald
ben nu opzoek naar een goede geluidskaart hiervoor

wat ik me afvraag is: hoe bevalt de emu 0404 usb icm met je krk's?

Back