Orkestbanden?

Remmelt

75 Sounds
Ik doe de laatste tijd regelmatig opnames voor iemand die nummers uit musicals zingt.
Miss saigon, les miserables, wicked etc.

Probleem is dat de instrumentale versies waar ze overheen zingt gewoon de karaoke versies zijn, en die zijn echt slecht.

Weet iemand hoe ik betere instrumentale versies kan bemachtigen? Bestaan die überhaupt? Zijn ze te koop? Betaalbaar?

gast!

Misschien is het een idee om van Inet de midifiles te roppen? Vervolgens de midifiles bewerken met de sounds die jij wilt? Als je hulp nodig hebt....lama weten.... :)

Goed klinkende orkest banden worden vaak in dure studio's gemaakt en betaal je flink geld voor.

Gezien idols ook zeer slechte karaoke achtige versies gebruikt lijkt het me erg moeilijk om aan te komen.

Okee, bedankt voor de reacties zover!
Ook middels pb's weet ik inmiddels dat ik niet zo even ergens een cd'tje kan kopen, maar dat ik bij verschillende studio's terecht kan om orkestbanden te laten maken.

Misschien is het een idee om van Inet de midifiles te roppen? Vervolgens de midifiles bewerken met de sounds die jij wilt? Als je hulp nodig hebt....lama weten.... :)
Hee kerel! thnx voor je reply, maar ben bang dat dat tijd gaat vreten.. (en mn motif is de deur uit he..;)) maar be my guest als je d'r mee aan de slag wil :D
Zie je zaterdag!

Ik wil er best mee aan de slag, ze krijgen dan natuurlijk wel de freaky m01c touch (zis is ze remix) :D
Zie je zaterdag man :)

Gezien idols ook zeer slechte karaoke achtige versies gebruikt lijkt het me erg moeilijk om aan te komen.

Gast... ik weet niet of je wel eens met je oren open naar Idols hebt gekeken, maar de meeste orkestbanden die ze daar gebruiken zijn echt super!
Vaak komen ze erg dicht bij het origineel.

Er zit er soms wel eens eentje tussen die vrij beroerd klinkt, maar dat is echt meestal maar hooguit één per aflevering...

Die orkestbanden zullen inderdaad vrij prijzig zijn!

Ik heb echt wel goede oren om te weten dat die orkest banden van Idols voor het grootste deel bagger zijn. De arangementen zijn vaak veel te vlak geen power en vaak swingen ze ook meestal niet zodat mee zingen al helemaal een leidensweg wordt voor de zanger of zangeres. De instrumentatie klinkt vaak als een gemiddelde midifile. Hoewel goede uitzondringen daar gelaten.
American idols en de britse versie kan veel meer geld er tegen aan gooien meestal heb je daar tenmisnte eem zeer goede begeleidingbands die veel beter klinken en hoeven ze niet over te schakelen op die vreselijke orkestbanden die voor geen meter klinken. Maar dat is mijn mening.

Back