On the road: Hoe vervoeren jullie je gear?

Psiox

Stamgast
Als software based laptop muzikant is het voor mij belangrijk dat mn live-setup in mn rugzak past :)

Ik ben wel zuinig op mn spullen, dus wil alles goed beschermen... ik neem mee naar een gig:
- Macbook, incl tucano second skin
- presonus inspire of mixer, als beschermhoes (tegen krassen) gebruik ik gewoon een oude discman beschermhoes :P
- kaoss pad mini, gewoon in de originele doos
- uc-33e... voor mijn evolution uc-33e zoek ik nog een goede case/beschermhoes om de knobs en faders te knnen beschermen... iemand een goede tip wat hiervoor te gebruiken?
- kabels/headphone: gaan mee in de reistas :D

Ik ben ook benieuwd naar alle hardware guru's hier, en wat voor vrachtwagens met materiaal zij verslepen, en vooral hoe. :mega:

vroeger wel eens een poly 61 gewoon met de hand meegenomen op de tram en trein.
voor mijn casio ct410v en effecten heb ik een stagg rugzak gevonden, 15€ in de uitverkoop (onhandig om mee te wandelen wel)
+sinds vorige week heb ik 5 eurorack modules +voeding in een sigarenkistje gemonteerd, past precies! handig dat er een deksel op zit ook.

voor mijn bandecho en wat effecten heb ik een reiskoffer van:
35cm x 15cm x 50cm dat +-15kg weegt.
hiervoor zoek ik nog een rugzak, iemand tips?

Alles in flightcases want anders kan je er op wachten dat je spulletjes kapot gaan. het vervoer: in een middeklasse stationcar gaat echt veel in, dus dat is geen probleem.

Genau so. Met dozen showen is geen doen (onpraktisch) en veel te riskant, en toetsensynths zijn niet meer anders in te pakken of redelijk te padden. Plus nog standaards en ander spul erbij - onmogelijk zonder auto eigenlijk! Maar lijkt me wel erg lekker, alles in een (paar) tas(sen) die je gewoon kunt meedragen; al dat gesjouw begon me het laatste jaar van onze band wel steeds meer tegen te staan...

Edit: Voor de duidelijkheid: dit gaat dus, net als bij Sjaak, over meerdere toetsensynths (inclusief één met hamerklavier) en stands en extra's meenemen, voor in een band...

Laatst gewijzigd:
Je hoeft geen dure flightcase te kopen. Bij de kringloop haal he voor 10 euro een goede koffer en aan de binnekant doe je van dat zwarte bubbel schuim wat je bijv bij de Gamma kan kopen. Van die matjes

ik heb altijd een paar synths, drumbakken (tr-808 in fotokoffer, 707 of esx in laptoptas), tas met mixer en mpc2000xl en een tas met effecten en kabels.

niet helemaal ideaal,
liever heb ik een rackcase met de mixer aan de bovenkant, effecten rack mounted en een drumbak + mpc opeen soort schuiflade o.i.d. en dat dan voor het grootste deel al bekabeld - scheelt veel tijd !

Van flightcases tot ALDI-tassen en soms spul los.

Na lang slepen met gewoon tassen en gear met handdoeken omheen, nu eindelijk een paar flightcases.

1 rackcase 3 u hoog (voor en achter losse kleppen) met ingebouwde stroomvoorziening (stekkerdoos + eurostekker) en een grote flightcase waar een hoop andere gear in vastgezet kan worden met haken en rubberbanden, hier zit ook een stroomblokje in, maar die heb ik nog niet gefixt. Hier passen ook nog flink wat kabels in.

Verder gaat mijn M8 soundcraft en PC in de originele doos mee, vaak nog wel een tas of 2 bij me.

Ik zeul nog steeds wel een hoop mee eigenlijk... :D

Je hoeft geen dure flightcase te kopen. Bij de kringloop haal he voor 10 euro een goede koffer en aan de binnekant doe je van dat zwarte bubbel schuim wat je bijv bij de Gamma kan kopen. Van die matjes

Dat bubbelschuim is bij de gemiddelde bouwmarkt aardig prijzig. Je kan dit soort matjes ook kopen bij bv. kampeerwinkels. Het zijn de goedkoopste slaapmatten.Aangezien het hier om bescherming gaat en niet om demping is dat volgens mij een beter alternatief.

goede tip over die kampeermatten,
er bestaat volgens mij ook inpakmateriaal dat er hetzelfde uitziet.
ik wil wel zo'n rol kopen als inpak en pseudo isolatie, iemand een idee waar?

ik heb een custom case vr de xbase, al de rest (distortions, kabels, adapters en tb303) passen perfect in een andere case die ik al een tijdje had.

maw: cases!! of verstevigde rugzakken

Nog zo'n bandtoetsenist hier....
Flightcases voor de mixer en de multikabel.
Gigbags voor m'n klavieren (made by mama).
Gereedschapkoffertjes van Praxis voor kabels, pedaaltjes, mics, enz.

ik heb nog nooit iets gesloopt tijdens transport.

Ik vervoer alles los in de auto, bij gebrek aan koffers of tassen.
Ik heb wel 2 boodschappenmandjes (C1000 & AH) voor het kleingoed en daar past de Virtualizer prima bij.
Owja, mijn rm1x neem ik mee in zo'n immitatie flightcase van de praxis, handdoek eromheen dan is er voldoende bescherming

Maar ik ben ook nog op zoek naar een RS7000 gigbag dus wie er een over heeft kan hem aan mij verkopen :engel:

Maar ik ben ook nog op zoek naar een RS7000 gigbag dus wie er een over heeft kan hem aan mij verkopen :engel:

Hiervoor kan ik je 1 heel goede tip geven die ik ooit eens van het Rs7000 forum heb gehaald.

Ga op zoek naar een SL1200 flightcase. Je hoeft daar alleen de padding uit te halen die normaal de draaischijf van de draaitafel op zijn plaats houd.

Daarna past je Rs7000 er bijna perfect in, paar stukjes schuim en je hebt relatief goedkoop een HEEL stevige koffer voor je RS7000.

ideaal!! Volgens mij heeft een vriend nog 2 van die koffers liggen waar hij weinig mee doet, Gracias :okdan:

ideaal!! Volgens mij heeft een vriend nog 2 van die koffers liggen waar hij weinig mee doet, Gracias :okdan:

Als die er dan toch 2 heeft liggen, neem ze dan allebei. Vindt je RM1x ook fijn.
Handdoeken zijn om je handen mee af te drogen:dubbel:

Back