Alesis failliet??

Kevf

Nieuwkomer
Ik wil binnenkort een alesis air fx kopen. Ik kwam iemand tegen op het internet die mij vertelde dat ik wel op mocht schieten omdat Alesis (of de fabriek van de air fx) op het punt staat failliet te gaan. Ik wil echt graag zo'n ding kopen, maar het geld is er nog niet naar (nog een maandje) :stupid
Kan iemand hier vertellen of dit waar is:confused:

Zo ver ik weet stond het bedrijf op het punt faliet te gaan maar er was sprake van dat het overgekocht zou worden..

Ze komen binnen kort wel weer met een nieuwe synth en ze hebben ook net nieuwe effect apparatuur uitgebracht dus het ziet er volgens mij wel positief uit!

Waar of niet, een maand na een faillisement kan je toch nog wel producten van een fabrikant kopen? Voordat alle voorraden weg zijn zijn ze een paar maanden verder denk ik.

voor zover ik me kan herinneren heeft alesis chapter11 aangevraagd, soort uitstel van betaling om te proberen het bedrijf weer beetje op poten te krijgen...en zijn ze vervolgens overgenomen door NuMark...ja die van de dj spullen..

Olaf

Origineel geplaatst door Kevf
Om kort te gaan: De air fx is nog zeker wel een paar maanden te koop?

Weet ik niet. Het lijkt me logisch, meer niet. Bij Feedback kan je trouwens kopen en achteraf betalen dacht ik. Misschien iets voor jou? (ik heb er zelf geen ervaring mee)
Je zou het iig na kunnen vragen bij een muziekwinkel. Zij zullen het wel weten lijkt mij.

Denk het wel , en anders in deutsland zijn er wel winkels met een grotere voor raad. Anders gewoon 2dehands :)

Een jaar geleden was er sprake van dat Alesis failliet zou gaan en dat zijn ze niet, want ze zijn met Numark in zee gegaan(zoals iemand al eerder noemde).
Niks om je druk om te maken dus.

Origineel geplaatst door Svart Rose
Weet ik niet. Het lijkt me logisch, meer niet. Bij Feedback kan je trouwens kopen en achteraf betalen dacht ik. Misschien iets voor jou? (ik heb er zelf geen ervaring mee)
Je zou het iig na kunnen vragen bij een muziekwinkel. Zij zullen het wel weten lijkt mij.

bij feedback hebben ze hem niet :stupid Anders had ik dat al wel gedaan....

Bedankt voor alle reacties btw.....

Origineel geplaatst door Blinx
Ze komen binnen kort wel weer met een nieuwe synth en ze hebben ook net nieuwe effect apparatuur uitgebracht dus het ziet er volgens mij wel positief uit!

Voorlopig zie ik links en rechts veel ouwe alesis wijn in nieuwe zakken. Alles wijst erop dat ze inderdaad zijn overgenomen en dat een andere firma geld stopt in het alsnog een beetje uitmelken van de oude ontwerpen.
's Zien hoe het verder gaat.

die nieuwe Numark Axis tabletop cd spelers zijn trouwens ook wel vet, vooral die axis8....die heeft midi in en uit zodat je ofwel kan syncen aan midiklok, ofwel met ingebouwde beatcounter je midi apparatuur kan midi syncen aan de spelende audio..verder kan je ermee scratchen en zitten er veel effecten in met tempo-parameters die automatisch syncen....en door de ingebouwde beatcounter kan je ook on the fly loops precies op de beat zetten.....

Olaf

Als ze falliet zouden gaan, dan komen hun produkten ook tegen dumpprijzen op de markt. Dus dan heb je zeker knaken om die aireffects te kopen.

Of anders nog wel ergens tweedehands.

Als tie niet bij Feedback staat: Correct Professional in Rotterdam (ook aan de Ceintuurbaan) had hem wel staan, bij de DJ spullen. Even wachten tot ze hem in de aanbieding gooien misschien, Correct verkoopt toch niet veel van dat spul en is een paar keer per jaar wel geneigd dergelijke spullen dan weg te doen voor het overjarig wordt. Ik kan mij ook niet voorstellen dat iemand daar zijn sequencer en aanverwante zaken koopt, maar ze hadden de laatste keer dat ik er was wel allerlei remotes voor Cubase en Logic demo-klaar aangesloten staan... Verder alleen veel home-keyboards voor de one-man-entertainer-voor-al-uw-bruiloften-en-partijen.

Back