MFB of Anyware?

aphex204

Stamgast
Zijn er mensen die ervaring hebben met zowel de MFB Filterbox en de Anyware Megapole Lite? Ongeveer zelfde prijs- maar ook zelfde bouwkwaliteit?

mega pole is ms20 soort van clone simpler
oftie ook so klinkt

maar die nieuwere mfb filter box enmet zn stepsequenc er erin lijkt me erg leuk achter een saaie synth ...doen voor die centen

er staat er eentje te koop nu by
talk box

ik heb oit een MFB synth 1 gehad, ik denk dat het filter in de filterbox identiek zal zijn (pin me er niet op vast). het filter daarvan klinkt goed, alleen de resonantie vond ik wat dun en pieperig. met lage resonantie klinkt hij mooier.

de megapole klinkt goed, zeker niet ms20 achtig, het is meer een moog achtig filter qua klank. met een ms20 stijl LFO er bij. de megapole zou ik echt nog wel een keer willen hebben als ik hem voor weinig kan vinden.

de Moogerfooger lowpass filter is ook een goeie optie. lekker dik klinkend, en heel stevig gebouwd !

filter

filter

deze twee die de topic starter opnoemt zijn idd niet de duurste en meerst freaky
best leuk ,...maat kijk ook even nar bv een sherman 1/ bv filter modules
div diy modules

veel te vinden in filter land
check bv you tube voor wat luister info
http://www.youtube.com/watch?v=9_wAH_Z6R3Q

If you want to hear a better version of the audio .
www.velvetacidchrist.com ....This is my video demo and review of the harvestman polivoks filter, the moog freqbox oscillator, and the MFB OSC-01 Tripple DCO Oscilator. All in my doepfer eurorack case. (less)

Back