Zoom RFX 1000 dood door adapter?

Von Haunebu

crypto-technologisch lid
De Zoom RFX 1000...
Bij de aanschaf van dit stuk verdriet zo'n 8 jaar geleden (schat ik), hoopte ik met mijn jonge honden-vertrouwen dat'ie mij wel zou overleven... of ja.. maar niet dus, althans dat denk ik.
Reeds enige tijd had het snoer van de adapter kuren; het ding had scheef onder spanning vastgezeten voor een tijd en nu werkte de Zoom alleen nog maar als de stekker met enig trekken in een bepaalde richting werd vastgetaped. En ja, je ziet 'm al aankomen: bij een optreden een paar weken geleden; stekker los, Zoom doet niks meer, ook niet bij het toepassen bij de reeds beschreven procedure.
Lap! Want het is verder een lelijk ruisend ding, maar die rotary is zo lekker.... En die wil ik houden. Dus ik de kabel strippen en opnieuw aansluiten... maar niks; er is geen leven meer in te krijgen.

Nou, ik heb 'm thuis opengeschroefd en vrij weinig gevonden, alleen een beetje vreemde brose aanslag aan de kant van de powerconnector op de printplaat (maar nier werkelijk erbij). Het ziet er verder niet echt kapot uit. Nu, is dit een slecht voorteken? Herkent iemand de situatie, wellicht met een ander (Zoom) effectenapparaat? En indien ik 'm beter in de achtertuin kan begraven.. IK WIL PERSE DIE ROTARY.. dus zitten er toevallig vergelijkbare engines in bijvoorbeeld de Zoom 1202/1204? Die laatste ziet er namelijk wel wat beter uit dan de RFX en als ik toch iets ander moet kopen... Of zie ik dat verkeerd?
Alvast bedankt voor jullie reacties!

Back