• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

[Oberheim] Xpander / [Nord] Modular / [Korg] MonoPoly en meer...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

mikeandrews

Meer knopjes! Meer! Meer!
the saga continues...

Als je geinteresseerd bent in onderstaande spullen en je spreekt Engels, mail dan s.v.p. in het Engels aan fin@worton.com. Als je geen Engels spreekt kun je mij een mailtje of PB'tje sturen dan zal ik als tolk spelen . Prijzen zijn vraagprijzen, dus daar zit nog wel wat ruimte in, maar alleen serieuse reacties s.v.p. De synths kunnen vlak bij Brussel bezichtigd/beluisterd/opgehaald worden, of eventueel vlak bij Amsterdam.

Alweer namens een niet-Nederlands sprekende in Belgie wonende vriend van mij in de aanbieding:

Oberheim Xpander

xpander.jpg

Perfecte staat, inclusief gebruiksaanwijzing.

vraagprijs : 1700 euro

--------------------------------------------------------------------------------

Nord Modular

nordmod.jpg

Perfecte staat...

vraagprijs : 1100 euro

--------------------------------------------------------------------------------

Nord Modular expansion (meer stemmen)

Perfecte staat...

vraagprijs : 250 euro

verkocht

Korg Monopoly

mono-poly.JPG

Klein tuning probleem...

vraagprijs : redelijk bod

Roland PC180 midi controller keyboard

pc180.gif

vraagprijs : 150 euro

verkocht

Peavey PC1600x MIDI Controller

peaveypc1600x1.gif

vraagprijs : 320 euro

t.c.electronics D-TWO

d2.jpg

vraagprijs : 350 euro

Korg Lambda ES-50

korg_lambda.jpg

Volledig (!) polyphone string ensemble, hele goede staat...

vraagprijs : 400 euro

Laatst gewijzigd:
Mike, bedankt voor je aanwezigheid op dit forum en je positieve inbreng alhier.

Groeten, Leo (in afwachting van modular expansion...)

Laat me raden, die vriend van je heeft een trucklading software en de hele riedel gekocht en hij knikkert er een zooi hardware uit?

Maar een Xpander doe je toch weg met pijn in je hart?

Denk dat de opmerking over mijn financiele status helemaal niks nuttigs toevoegd, dus zal ik deze niet maken. ;)

Mike, bedankt voor je aanwezigheid op dit forum en je positieve inbreng alhier.

Graag gedaan hoor :) Ik neem aan dat je Fin zelf even een mailtje hebt gedropt voor die Nord Modular expansion?

Laat me raden, die vriend van je heeft een trucklading software en de hele riedel gekocht en hij knikkert er een zooi hardware uit?

Half goed :). Hij gaat over op een Mac met een DSP platform (waarschijnlijk de Pulsar) :)

Maar een Xpander doe je toch weg met pijn in je hart?

Dat verbaast mij eerlijk gezegd ook, dat 'ie die verkoopt. Maar de Xpander (ik citeer) "past niet meer in z'n geplande setup". Het is dat ik even geen poen heb liggen, anders had ik je wel kunnen vertellen waar die Xpander naar toe had gegaan :). Ik geef een hint, je had hier geen advertentie op Synthforum gezien ;)

Origineel geplaatst door mikeandrews

Het is dat ik even geen poen heb liggen, anders had ik je wel kunnen vertellen waar die Xpander naar toe had gegaan :). Ik geef een hint, je had hier geen advertentie op Synthforum gezien ;)

dan weet ik al wie je bedoeld: mevrouw hennie op de derde verdieping.

OK, als je lang genoeg kijkt zie je vanzelf een vrouw. (denk even rustig na zou ik zeggen)

Maar wie, wat, waar en hoe? Een modular begrijp ik, maar wat moet die schoonmaakster erbij?

Goed, een Xpander had je ook wel gekocht. Kijk eens aan. Over goede smaak valt niet te twisten. Over hoeveel je van een bank kan lenen wel. :)

[offtopic]
Maar hij koopt een Mac met een Pulsarplatform?

Zeg hem dan maar dat ik hem heel hard uitlach. Als je zoveel mooie hardware weg doet en dan digitaal gaat kan krijg je heeeeel veel spijt. Qua geluid zit er zo groot verschil tussen dat als je daar niet tegen kunt helemaal ziek van word. Toegegeven zijn de Pulsars qua geluid erg veranderd maar ze klinken IMO nog steeds digitaal. Dan zou ik zeggen dat hij het beste van z'n oude setup moet combineren met een digitaal systeem maar moet zorgen dat hij ook alle externe hardware kan integreren in z'n setup. Zo dat je een evenwicht tussen je Mac software en je ouwe vertrouwde fijne hardware kunt optimaliseren.
[/offtopic]

Goed, een Xpander had je ook wel gekocht. Kijk eens aan. Over goede smaak valt niet te twisten. Over hoeveel je van een bank kan lenen wel.

Heheh... Sorry, maar als ik begin met het lenen van geld voor synths, dan is het hek echt van de dam. Dan kan ik net zo goed nu al een kartonnen doos op gaan zoeken :D

Maar hij koopt een Mac met een Pulsarplatform?

Zeg hem dan maar dat ik hem heel hard uitlach...[/B]

Tja, ik heb gehoord wat 'ie met alleen een Supernova II en een Nord Modular kan doen dus ik wacht even met lachen :). Dit is gewoon iemand die van tijd tot tijd iets radicaals moet doen met z'n studio. Ik heb het allemaal meegemaakt : hij had alle V.A.'s, toen moesten dat opeens allemaal analoog worden, toen toch maar weer V.A. en nu naar een DSP platform. Dus... logischerwijs zit 'ie over 1 jaar weer tussen de analoogjes :).

Spijt bestaat trouwens niet. Dat gevoel is gewoon een teken dat je iets hebt verkocht wat je niet had moeten verkopen. De oplossing is dan ook simpel : terugkopen. Ook een manier om achter de meest effectieve setup te komen ;)

Maar wie is die 'schoonmaakster' dan? (hehe)

Maar goed als hij iedere keer alles verkoopt en daar happy mee is. Fine! Maar als je jezelf die moeite bespaard van het gewoon niet verkopen van je spullen, desnoods dat je ze (hoe erg het ook klinkt) opslaat dan hoef je niet iedere keer al dat gedoe (waar ik dus een hekel aan heb) te doen om ouwe meuk op te zoeken, te kopen en de onzekerheid van de kans of er toch een plectrum, aansteker en andere meuk in het apparaat ligt.

Trouwens denk ik wel dat je al die hardware gewend bent en je een muzikale aanleg hebt (wat op zich al een zegen is) het niet automatisch hoeft te betekenen dat je ook zo rap bent met software. Da's toch meestal net even anders en je kunt er zwaar gefrustreerd van raken (dan wel handig om een Mac te scoren, die is voor dat soort mensen denk ik toch wel wat handiger)
Maar volgens mij (zoals je beschrijft) zal het hem wel lukken. Maar dan nog, ook al ben je nog zo muziekaal en supergoed. De keuze van je instrumenten is wel van invloed op je eindresultaat. En als je echt briljant bent dan kun je dat nog goed verdoezelen ook nog. Maar dan nog steeds zal een audiofiel met een stereoset waar je een huis van koopt je heel fijn het hoe en wat kunnen uitleggen.
Mja, ieder z'n ding en als hij over een poosje weer wat gaat verkopen dan zien we wel weer of ik centen heb. :)

Origineel geplaatst door fuse
Maar wie is die 'schoonmaakster' dan? (hehe)

Nog 1 woord over m'n schoonmoeder en je hebt echt ruzie vriend :(

lol! ;)

Maar goed als hij iedere keer alles verkoopt en daar happy mee is. Fine! Maar als je jezelf die moeite bespaard van het gewoon niet verkopen van je spullen, desnoods dat je ze (hoe erg het ook klinkt) opslaat dan hoef je niet iedere keer al dat gedoe (waar ik dus een hekel aan heb) te doen om ouwe meuk op te zoeken, te kopen en de onzekerheid van de kans of er toch een plectrum, aansteker en andere meuk in het apparaat ligt.

Jij hebt daar misschien een hekel aan, voor mij (en voor die vriend van me dus ook) is "the hunt" misschien wel 50% van de hele synth-hobby. Heerlijk dagenlang snuffelen op alle tweedehands sites en online muziekwinkels om te zien wat er te koop is, twijfelen, toch impulsief iets aankopen, en dan die kick als je weer iets nieuws kunt aansluiten (wat zo snel mogelijk moet zodat je jezelf zo ongeveer opknoopt tussen alle kabels). HEEERLIJK!!! :) :) :)

Trouwens denk ik wel dat je al die hardware gewend bent en je een muzikale aanleg hebt (wat op zich al een zegen is) het niet automatisch hoeft te betekenen dat je ook zo rap bent met software. Da's toch meestal net even anders en je kunt er zwaar gefrustreerd van raken (dan wel handig om een Mac te scoren, die is voor dat soort mensen denk ik toch wel wat handiger)

Hij raakte nu juist gefrustreerd van alle kilometers kabel (zoek de draadbreuk, altijd leuk), analoogjes die net op het juiste moment niet op stemming zijn (of erger...), onoverzichtelijkheid etc. etc. etc. Dus, nu gaat hij het eens met een Mac met een Motu 824, een Pulsar en Logic Control proberen. Ik moet je eerlijk bekennen dat ik best wel nieuwsgierig ben, er valt natuurlijk wat voor te zeggen als alles echt naadloos geintegreerd is.

Maar volgens mij (zoals je beschrijft) zal het hem wel lukken. Maar dan nog, ook al ben je nog zo muziekaal en supergoed. De keuze van je instrumenten is wel van invloed op je eindresultaat. En als je echt briljant bent dan kun je dat nog goed verdoezelen ook nog. Maar dan nog steeds zal een audiofiel met een stereoset waar je een huis van koopt je heel fijn het hoe en wat kunnen uitleggen.

Ik denk dat 'verdoezelen' een fout woord is. Of je nou een DSP synth in een kastje hebt of op dedicated hardware in je PC, dat zal qua klank niet zoveel uitmaken. En die audiofiel moet het fijn houden bij test CD's met alleen opzwiepende tonen die van 1 Hz tot 96.000 Hz gaan. Kan íe lekker met z'n frequentiebereik showen. Kom op man, daar hou je toch niet serieus rekening mee als je muziek maakt? Klinkt 'ie lekker in de studio, in de auto en over de wekkerradio? Dan is 'ie goed -> punt! :)

Mja, ieder z'n ding en als hij over een poosje weer wat gaat verkopen dan zien we wel weer of ik centen heb. :)

Ah... ik dacht al, wanneer komt die aap nou eens uit die mouw ;)

Hehe, jonge schoonmoeder heb je dan. :)

Maar ja, als je koopverslaafd bent is verkopen wel zo handig. Kun je tenminste door blijven kopen. En op zich als je er helemaal in zit dan ga je vanzelf een gevoel krijgen over wat een leuke prijs is enzo. Dan doe je ook weer niet zo vaak een miskoop.

Mja bij computerzeut gaat het niet zo op. De halfwaarde tijd (van die ellendige dingen) is erg kort en voor dat je het weet is er al weer een nieuwere versie uit of is er geen ondersteuning meer. (zoals bijv een Oasys, Korg en/of Dan Phillips mogen zich daar echt voor schamen dat ze geen 2000/XP ondersteuning geven)

En tuurlijk blijf ik altijd spullen in de gaten houden, mocht ik ooit (misschien) een meevaller hebben dan weet ik 1 ding zeker dat die meevaller hel snel verdwenen zal zijn. Desnoods schroef ik hem aan't plafond. :)

Origineel geplaatst door fuse
...
..Mja bij computerzeut gaat het niet zo op. De halfwaarde tijd (van die ellendige dingen) is erg kort ...
...

overigens houdt en beetje fatsoenlijke mac z'n waarde wel een stuk beter dan een PC...

Origineel geplaatst door oozi
overigens houdt en beetje fatsoenlijke mac z'n waarde wel een stuk beter dan een PC...

En daar ben ik goed ziek van zeg. Anders had ik er al lang eentje gehad. ;)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back