minimoog vst CPU

jules x

Nieuwkomer
Hallo daar,

Zodra ik gebruik maak van mjin midicontrollers (vooral de oscelatoren) schiet mijn cpu helemaal naar boven waardoor ableton volledig blokkeert voor 2 min. ongeveer.

Heb Laptop met 2 x 512 ram dus hier zou het niet aan moeten liggen.

Heeft iemand sowieso een beetje raad om de CPU te verlagen want dit vormt een groot probleem voor mij

thanxalot

Bedoel je Arturia Minimoog V?
Tja, voor wat hoort wat natuurlijk, er zit een 'soft clipping' modus in (knop helemaal rechts) die mooi klinkt, maar behoorlijk wat CPU cycles vreet. Dus deze zet je best uit als je speelt, en aan als je rendert (er treedt wel volume-verschil op, dus even checken).
Verder zet je best de effecten uit, en zo weinig mogelijk polyfonie (liefst geen, het blijft een Minimoog emulatie).

Je zal zowiezo een snelle computer nodig hebben om er echt fatsoenlijk mee te werken, en dat geheugen zou ik ook proberen op te krikken. 2 Gb werkgeheugen is tegenwoordig zowat het minimum om voltjes te werken.

Nu, 2 minuten blokkeren is erg lang!

Succes in ieder geval.

Voldoende RAM geheugen is noodzakelijk om te voorkomen dat je processor (bij zware berekeningen) gaat schrijven naar je harde schijf in plaats van naar je werkgeheugen; wat je processor traag maakt.

Dit is echter geen wondermiddel. De minimoog vreet nu eenmaal veel processorkracht, waardoor je al snel een core2duo nodig hebt. Ik heb zelf een oude P4 2.8 Ghz en deze trekt de Minimoog ook niet altijd. Wat rest is je track te bouncen naar een audiospoor. In Ableton is dit heel makkelijk.

Back