Mastering vraag nav Mixje

Talsma

Ouwe rot
Hey mensen, ik ben de laatste tijd bezig om te zorgen dat m'n tracks wat voller en beter klinken.

Ik ben (nog steeds ) bezig met het aanschaffen van een paar goeie monitors maar wou even vragen wat jullie van het volgende vinden:

Klik!

Naar mijn mening ( zoals ik het hier hoor) klingt de mix vrij vol en is er een geode balans tussen hoog en laag.

Nou ben ik beniewd wat jullie horen en er van vinden,

Alvast dank!

gr Talsma

Hey Talsma,

Typisch dat je vraagt naar het hoog en laag, ik kan horen dat je daar het meest op gefocussed hebt. De bas (100Hz en lager) en het tophoog rond 10k zijn te heftig. Het grootste probleem is dat het daartussenin onbreekt aan elke vorm van mid.

Als je betere monitors hebt dan hoor je zelf wel wat er aan schort.

Wel knap om het sublaag zo op te pompen en het hoog zo scherp te krijgen.

Thx voor de reacties,

Ik denk dat het ontbreken van goede monitors idd het grote verschil maakt. dan ga ik daar toch maar wat meer werk van maken en wat geld voor opzij leggen.

Gr Talsma

het heeft ook met keuzes te maken
waarom klinkt die stem ver weg?
die snare met een lange tail..
het rommelt ook wat her en der
dingen breed die misschien niet breed hoeven te zijn
dat kunnen natuurlijk ook jouw keuzes zijn he
maar wat dingen in da face zou lekker benne

Nogmaals dank voor reacties,

te veel hoog denk ik

Kijk jullie horen dingen die ik niet hoor en andersom, een ander 'probleem' is misschien dat het geluid door twee pc's heen gaat voordat ik het hoor. Daardoor zal ik bepaalde frequenties onderdrukken en andere versterken.

Anyway, binnenkort ff naar Feedback om eens naar verschillende monitors te luisteren en een paar mee te nemen. Eens kijken wat er dan uitkomt.

Bedankt allen :mega:

Back