EMU 0404 guitarrig opnemen

Lin

Nieuwkomer
Ik heb me 1212m dus omgeruilt voor een 0404usb zodat ik geen rare pci probs meer had, maar nu wil ik me gutiarrig2 signaal opnemen. Ik heb me gitaar aangesloten op me 0404usb kan prima geluiden uit guitarrig ermee halen maar ik wil dit opnemen met bijvoorbeeld cooledit maar daar kan ik neit tegelijk opnemen als ik een andere audio applicatie gebruik, hoe kan ik dit omzijlen?

Ik heb me 1212m dus omgeruilt voor een 0404usb zodat ik geen rare pci probs meer had, maar nu wil ik me gutiarrig2 signaal opnemen. Ik heb me gitaar aangesloten op me 0404usb kan prima geluiden uit guitarrig ermee halen maar ik wil dit opnemen met bijvoorbeeld cooledit maar daar kan ik neit tegelijk opnemen als ik een andere audio applicatie gebruik, hoe kan ik dit omzijlen?

Je zult in ieder geval moeten werken met een DAW die VST ondersteunt. Cooledit ken ik niet. Als dit VST ondersteunt, zou het moeten kunnen.

ehh. een DAW die ASIO ondersteunt bedoel je wellicht?

Nee. VST.
ASIO is puur je driversoftware voor de geluidskaart (met ultra low latency). Het gaat erom of je programma VST aankan.

Je moet dus gewoon Guitarrig openen in Cooledit als insert. En klaar is kees.
Als je niet goed weet hoe dat moet in Cooledit, raad ik je aan de handleiding hierop na te lezen.

P.S. Nogmaals, ik ben niet bekend met Cooledit. Ik werk met Cubase4. De nieuwe versie van Cooledit is Adobe Audition3, en dat ondersteunt VST. Of Cooledit dit ook kan, weet ik niet, maar ik verwacht van wel.

Suc6

mjah probleem is dat guitarrig ook meteen je asio gebruikt als je die in laad in audition en je kan dan geen andere non asio streams meer gebruiken :S.

mjah probleem is dat guitarrig ook meteen je asio gebruikt als je die in laad in audition en je kan dan geen andere non asio streams meer gebruiken :S.

Zo te lezen open je de standalone versie.
Dit moet je dus niet doen. Je moet de VST versie geïnstalleerd hebben, en dan gewoon in Cooledit in de keuzelijst van je inserts Guitarrig aanklikken. Dan moet het goed gaan.
Althans, ik hoop dat Cooledit zo werkt. In Cubase in ieder geval wel.8)

tnx voor de info, daar kwam ik idd ook achter dat je gewoong een 2 asio streams tegelijk kan gebruiken, nahja ik heb 'm nu gewoon in me sequencer draaien en neem ik dan ook mee op,.

dit topic kan iig gesloten worden ^^

Hey ik heb ook zo'n vraag over de Emu0404usb .

Als ik Ableton open en open daarbij bijv. YouTube komt er géén geluid uit YouTube .

Uit Ableton komt gewoon wel geluid .

Ik moet dus eerst Ableton afsluiten om geluid te horen van af YouTube .

Wie heeft de oplossing ?

Daar is dus helaas pindakaas geen oplossing voor ;{

Mijn hoop was gevestigd op de nieuwste driver, maar helaas.

Er kan niet meer dan één programma tegelijk gebruik maken van de 0404 USB.

Volgens EMU is dit working as disigned. Jammer dat dit nergens in de specs staat.

Back